معاش یک مشاور غنی باز هم خبرساز شد

© @panjshirmedia - FBمعاش یک مشاور غنی باز هم خبرساز شد
معاش یک مشاور غنی باز هم خبرساز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شادمحمد سرگند یک مشاور بلندپایه رییس‌جمهور غنی در یک پروژۀ حکومت افغانستان با یک دانشگاۀ امریکایی، از سوی آن دانشگاه، مسوول عملی شدن پروژه بوده است و از آن دانشگاه مبلغ بلند معاش دریافت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، طلوع‌نیوز می‌گوید به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد، شادمحمد سرگند مشاور بلندپایه رییس‌جمهور غنی پیش از مشاوریت رییس جمهور نیز با دانشگاه اوهایوی امریکا کار می‌کرد؛ اما از دوسال بدین سو، وی هم زمان با این که مشاور اشرف غنی بوده است، از سوی این دانشگاه، مسوول عملی شدن قراردادی در وزارت فواید عامه تعیین شده است.

این سندها نشان می‌دهند که سرگند، سالانه از رهگذر عملی شدن این قرارداد، 75هزار دالر معاش می‌گیرد.

در صفحه انترنتی دانشگاه اوهایوی امریکا، از دست‌یابی این دانشگاه به یک قرارداد 10میلیون دالری ساخت و ساز در افغانستان سخن گفته شده است؛ به گفته طلوع نیوز، اسناد بدست آمده نشان می‌دهد که این دانشگاه، قرارداد بخشی از این کارهای ساخت و ساز را با وزارت فواید عامه، به ارزش یک میلیون و هشت‌صد هزار دالر امضا کرده است.

در این سندها دیده می‌شود که شاد محمد سرگند که مشاور بلندپایه رییس جمهور غنی است، از سوی دانشگاه اوهایو مسوول این پروژه تعیین شده است و برای این کار، در دوسال، یک 150هزار دالر تنخواه برای وی تعیین شده است.

رمضان بشر دوست، مجلس نماینده‌گان می‌گوید:" در افغانستان، ما شاهد بزرگ‌ترین و مغلق‌ترین دولت مافیایی استیم که تمام ارگان‌های‌شان، در مقامات بالا، نه‌تنها مشاورین؛ بل‌که خود مقام عالی شرکت دارد و شرکتش مثلاً معافیات تیل را می‌گیرد."

عبدالقیوم سجادی، مجلس نماینده‌گان می‌گوید:" یک فرد نمی‌تواند از دو منبع دولتی، هم‌زمان معاش دریافت بکند و همچنان، براساس قانون، افراد نمی‌توانند با استفاده از مناسب دولتی خود در ارتباط با انعقاد قراردادها و پروژه‌های اقتصادی، استفاده بکند."

به گفته طلوع نیوز، شاد محمد سرگند تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

پیش از این هم، در باره این که مقام‌های دولتی افزون بر کار در حکومت افغانستان، برای شماری از نهادهای خارجی کار کرده‌اند و از این نهادها تنخواه‌های هنگفت گرفته‌اند، گزارش‌هایی پخش شده‌اند. چیزی که انتقادهای زیادی را برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала