نگرانی ها از افزایش نا آرامی و محاصره شهرها توسط دشمن

© Photo / ارگ نگرانی ها از افزایش نا آرامی و محاصره شهرها توسط دشمن
 نگرانی ها از افزایش نا آرامی و محاصره شهرها توسط دشمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس افغانستان از افزایش ناامنی‌ها به شدت ابراز نگرانی کرده و نهادهای امنیتی را به کم ‌کاری متهم می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (6 قوس) مجلس تاکید کردند که در نتیجه ناامنی ‌ها، بسیاری از مردم در این فصل سرما از خانه‌ های ‌شان مجبور به فرار شده و در وضعیت بدی به سر می‌برند.

بلقیس روشن نماینده مردم در مجلس گفت: "وضعیت امنیتی 10 ولسوالی در ولایت فراه در بدترین حالت قرار دارد و مسوولان محلی این ولسوالی‌ در وظایف ‌شان حاضر نیستند و نیز طالبان روزانه 3 ساعت به شبکه‌ های مخابراتی اجازه فعالیت داده و ارتباطات در سایر ساعات قطع است."

او با انتقاد از نهادهای امنیتی گفت که اگر نمی ‌توانند کنترل امنیت فراه را در دست گیرند، این ولایت را به طالبان واگذار کنند.

ضیاالدین آکازی نماینده مردم بادغیس نیز گفت: "حدود پنج‌ صد تا شش‌ صد خانواده در ولسوالی جوند بادغیس از مدت‌ها به این ‌طرف در محاصره اقتصادی طالبان قرار دارند و کندک نیروهای امنیتی در این ولسوالی نیز گاهگاهی از طریق هوا اکمال می‌شود."

آقای آکازی افزود که ولسوالی بالامرغاب این ولایت نیز در چنین وضعیتی به سر می‌برد و مردم بادغیس از مدت‌ها به این‌طرف خواستار اقدامات جدی دولت هستند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مجلس نمایندگان خواهان اعلام نتایج انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس نمایندگان خواهان اعلام نتایج انتخابات شد

شرف‌الدین عینی نماینده تخار گفت: "5 تا 6 ولسوالی تخار به جز از تعمیرهای مراکز دیگر همه مناطق آن در کنترل طالبان‌اند؛ زیرا این مناطق در نتیجه عملیاتی که چندی پیش راه اندازی شده بود به دلیل کمبود نیروها حفظ نشده است."

آقای عینی گفت که طالبان به تازگی از حومه شهر تالقان یک مسیر فرعی اکمالاتی به ولسوالی دشت ارچی قندوز باز کرده که حدود 80 درصد کار آن به پیش رفته و بدون هیچ ‌گونه ترس به این کارشان ادامه می ‌دهند.

فاطمه عزیز نماینده قندوز نیز گفت: "شاهراه‌ کابل- پروان، قندوز، تخار و بلخ از چندی به این طرف به شدت نا امن شده و طالبان در این شاهراه‌ها همه روزه ایست بازرسی ایجاد می‌کنند."

خانم عزیز همچنین تاکید کرد که طالبان با در اختیار گرفتن کنترل شاهراه‌ها، شهرهای کشور را کاملاً در محاصره خود قرار داده ‌اند.

با این وجود، امیرخان یار معاون اول مجلس نمایندگان به کمیسیون امنیت داخلی این مجلس هدایت داد تا مسوولان زیربط امنیتی را به طور عاجل در پیوند به نا آرامی‌های یاد شده مورد بازپرس قرار دهند. نمایندگان مجلس تاکید کردند که با توجه به سردی هوا، تشدید نا آرامی‌ها سبب بی‌جاشدن باشندگان کشور شده و احتمال بوجود آوردن فاجعه انسانی را بیشتر می‌سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала