آموزش رایگان کودکان «شهدای نیروهای امنیتی» توسط مکاتب خصوصی

© Photo / Ministry of Educationآموزش رایگان کودکان «شهدای نیروهای امنیتی» توسط مکاتب خصوصی
آموزش رایگان کودکان «شهدای نیروهای امنیتی» توسط مکاتب خصوصی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معارف کشور اعلام کرده است که برای فرزندان «شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی» و «کودکان خیابانی» از سوی مکاتب خصوصی در کابل و ولایات خدمات آموزشی رایگان عرضه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف افغانستان با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که در سال 1399 خورشیدی 14 هزار و 827 کودک در شهر کابل از خدمات آموزشی رایگان و تخفیف‌های در نظر گرفته شده، مستفید می‌شوند.

نظرسنجی: تنها 30 درصد کودکان افغان در مکاتب احساس مصوونیت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی: تنها 30 درصد کودکان افغان در مکاتب احساس مصوونیت می‌کنند

در اعلامیه‌ی آمده است که این اقدام در نتیجۀ تلاش‌های رهبری وزارت معارف برای ایجاد سهولت در دسترسی کودکان «شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی» و کودکان خیابانی به خدمات آموزشی، روی‌دست گرفته شده است.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف می‌گوید: «برای فرزندان آن‌عده از نیروهای امنیتی _ دفاعی که عملاً در صفوف این نیروها ایفای وظیفه می‌کنند، در سال 1399 خورشیدی از 10 الی 50 فیصد تخفیف و برای اطفال خیابانی و آن‌عده از نیروهای امنیتی که در راه تأمین امنیت شهید شده‌اند خدمات تعلیمی الی ختم دورۀ تعلیمی به‌ صورت رایگان عرضه می‌شود».

وزارت معارف همچنان افزوده است که برای یک‌ هزار و 81 کودک خدمات آموزشی رایگان، برای سه‌ هزار و 435 کودک 50 درصد تخفیف، برای سه‌ هزار و 351 کودک 25 درصد تخفیف و برای شش‌ هزار و 583 کودک 10 درصد در نظر گرفته شده است.

شمار کودکانی که قرار است در 34 ولایت از این برنامه مستفید شوند، تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد.

این در حالی است که در حال حاضر حدود 3.7 میلیون کودک در افغانستان بنابر دلایلی از جمله چالش‌های امنیتی، فقر اقتصادی و موانع فرهنگی از رفتن به مکتب محروم‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала