حصول توافق میان خلیلزاد و طالبان پس از 4 روز مذاکرات پنهانی

© AP Photo / Jacquelyn Martinحصول توافق میان خلیلزاد و طالبان پس از 4 روز مذاکرات پنهانی
حصول توافق میان خلیلزاد و طالبان پس از 4 روز مذاکرات پنهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی منابع آگاه می گویند نشست نماینده امریکا در امور صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در قطر پس از چهار روز گفت وگوهای فشرده خاتمه یافته و طرفین به توافقات کلی دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فارس نوشت: برخی منابع آگاه می‌گویند نشست زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در قطر پس از چهار روز گفت‌وگوهای فشرده خاتمه یافته و طرفین به توافقات کلی دست یافته‌اند.

منابع نزدیک به طالبان تایید کردند روند مذاکرات صلح بعد از دو ماه توقف، روند ابتدایی آن به شکل پنهانی روز شنبه (دوم قوس) در قطر آغاز و روز گذشته خاتمه یافته است.

سید اکبرآغا عضو پیشین گروه طالبان گفته است: نشست پنهانی میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان بعد از چهار روز، دیروز خاتمه یافته و اختلافات قبلی به طور کلی حل شده است.

طالبان و خلیلزاد در پاکستان دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان و خلیلزاد در پاکستان دیدار کردند

سید اکبر آغا گفته است: طرفین طی چهار روز گذشته روی آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی، آتش‌بس و امضای مصوباتی که در نتیجه ۹ دور گفتگو‌ میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان بدست آمده بود، بحث و تبادله نظر کردند که به توافقاتی در این عرصه‌ها دست یافته‌اند.

قبلا منابع نزدیک به این گروه تایید کرده بودند اختلاف عمده میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در این نشست چهار روزه آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی و آتش‌بس می‌باشد.

سید اکبر آغا در این ارتباط گفت: اختلافات پیرامون آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی و آتش‌بس دائم میان نمایندگان طالبان و زلمی خلیل‌زاد حل شده و هیچ اختلاف دیگری باقی نمانده، فقط طرفین منتظر امضا هستند.

این عضو پیشین گروه طالبان گفت: زلمی خلیل‌زاد روز گذشته به منظور مشخص کردن زمان امضای مصوبات قبلی و همچنان آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی و آتش‌بس دایمی عازم امریکا شده است.

وی با بیان اینکه هنوز معلوم نیست که چه زمانی توافقاتی که قبلا میان امریکا و طالبان صورت گرفته بود، بین طرفین امضا می‌شود گفت:”همین‌قدر گفته می‌توانم که ما و شما به زودی شاهد امضای مصوبات و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواهیم بود ولی تاریخ دقیق را نمی‌توانم بگویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала