خواست ثبات و همگرایی: جامعه جهانی صدای ملت را بشنود

© Sputnik / Jawed Kargarتظاهرات یک روزه دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی»
تظاهرات یک روزه دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی»  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات یک روزه دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و هواداران این این دسته، یک و نیم ساعت پس از چاشت پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، با نشر یک قطع نامه شش ماده یی در پایان این راه پیمایی، خواستار باطل شدن 300 هزار رای غیر بایومتریک شده است.

تاخیر در اعلام نتایج؛ مردم افغانستان از نتایج انتخابات نا امید شده اند - اسپوتنیک افغانستان
تاخیر در اعلام نتایج؛ مردم افغانستان از نتایج انتخابات نا امید شده اند

این دسته انتخاباتی تاکید دارد که کمیسیون مستقل باید بی درنگ این آرا را باطل اعلام کند.

در قطع‌نامۀ این تیم آمده‌است: "کمیسیون انتخابات باید فوراً 300هزار رأی غیر بایومتریک و جعلی را از دور خارج سازد و استقلالیت و بی‌طرفی‌اش را در روند انتخابات ثابت کند. در غیرآن، مسؤولیت بحران سیاسی- انتخاباتی و پیامدهای آن، به اعضای کمیسیون انتخابات برمی‌گردد".

این دسته انتخاباتی از جامعه بین المللی نیز خواسته است که صدای ملت افغانستان را بشنود و نگذارد که افغانستان به گذشته تاریک نظام های غیر مردمی برگردد.

امروز متعرضان هشدار داده اند که " اگر کمیسیون انتخابات و نهادهای ذیدخل، به خواست‌ها و مطالبات مشروع و قانونی تیم ثبات و هم‌گرایی و مردم افغانستان پاسخ ندهند» آنان «از تمام گزینه‌های مشروع، صلح‌آمیز و مردمی برای به کرسی نشاندن رأی و ارادۀ واقعی مردم" کار خواهند گرفت.

داکتر عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهور ادعا دارد که کمیسیون مستقل انتخابات با شامل ساخت این آرا در روند بازشماری، کار خلاف قانون انجام داده است و نتیجه انتخابات مشروعیت ندارد.

رحمت الله نبیل و پسر محقق در خط نخست تظاهرات - اسپوتنیک افغانستان
رحمت الله نبیل و پسر محقق در خط نخست تظاهرات

هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در هفت ولایت دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را بسته اند و اجازه نمی دهند که روند بازشماری آرا در این ولایت ها آغاز شود.

انتخابات ریاست افغانستان در ششم ماه میزان، دو ماه پیش برگزار شد، در این دور 13 تن به شمول رئیس جمهور فعلی افغانستان و رئیس اجرائیه این کشور نامزد بودند.

سقف اشتراک در این انتخابات بیش از یک و نیم میلیون تن گفته شده است و تاکنون امروز نتیجه نخستین آن اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала