کمیسیون انتخابات: تسلیم زور آزمایی نخواهیم شد

© Sputnik / Shafi Karimiکمیسیون انتخابات: تسلیم زور آزمایی نخواهیم شد
کمیسیون انتخابات: تسلیم زور آزمایی نخواهیم شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که این نهاد تسلیم زور آزمایی نخواهد شد و مطابق به قانون وظیفه اش را انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات داکتر عبدالله عبدالله را متهم به انجام کار غیر قانونی می کند و می گوید که این نهاد تسلیم زور آزمایی ها نخواهد شد.

عصمت‌الله مل، معاون کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "کمیسیون مستقل انتخابات با درنظر داشت قوانین نافذۀ کشور، قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل‌ها تمام کارهای خود را مطابق قانون انجام داده‌است".

تظاهرات در کابل - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات هواداران عبدالله؛ فرصت‌طلبی سیاسی یا مبارزه برای عدالت؟

در همین حال، سخنگوی رئیس جمهور کشور، صدیق صدیقی می افزاید که حکومت در روند انتخابات مداخله نکرده است و اگر نامزدان اعتراضی دارند باید با کمیسیون مستقل شکایات در میان بگذارند: "در صورتي كه نامزدان رياست‌جمهوري اعتراض ويا شكاياتي دارند، مرجع قانوني رسيده‌گي به شكايات و اعتراضات، كميسيون شكايات انتخاباتي است".

عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی که در سال 2014 از داکتر عبدالله حمایت کرده بود، رهبران راه پیمایی امروز را «خاینان ملی» خطاب کرده است و گفته است باید به تصیم کمیسیون مستقل انتخابات حرمت گذاشته شود.

او می گوید: "هر کسی که در خلق کردن بحران اشتراک می‌کند، از هرگوشۀ افغانستان، او در زمرۀ خاینین ملی میاید که نظام را متزلزل می‌سازد و منافع مردم را برهم می‌‎زند و روزگار مردم را و زنده‌گی نورمال مردم را متشنج می‌سازند".

امروز باشندگان کابل، پایتخت افغانستان دست به تظاهرات زدند.

بشیر احمد ته ینج، عضو دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت: "قرار است در آینده [اعتراضات] در ولایت‌های دیگر باشد. مطمینأ این را‌ه‌پیمایی‌ها به یک نتیجه قابل قبول برای مردم افغانستان می‌انجامند".

این در حالی است که هواداران دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله در هفت ولایت جلو آغاز بازشماری آرا را گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала