حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت و برگزاری دوباره انتخابات شد

© Sputnik / JAKحکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت و برگزاری دوباره انتخابات شد
حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت و برگزاری دوباره انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی می گوید باید برای برگزاری انتخابات شفاف یک دولت موقت ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشستی در کابل با انتقاد از کمیسیون انتخابات گفت که انتخابات ریاست جمهوری شفاف نبود و باید دوباره برگزار شود.

تلاش سیاستگران برای نجات افغانستان از بحران - اسپوتنیک افغانستان
تلاش سیاستگران برای نجات افغانستان از بحران

آقای حکمتیار همچنان حکومت را متهم به دخالت در روند انتخاب می کند و می گوید که در صورت دخالت دولت در امور انتخابات باید حکومت موقت تشکیل شود.

هرچند که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری در دور اول برنده دارد و به دلیل آغاز فصل سرما امکان برگزاری دور دوم انتخابات در سال جاری وجود ندارد.

امروز گروهی از سیاست‌گران افغانستان از جمله نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، اعضای جریان‌های سیاسی و چهره‌های نزدیک به حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین این کشور در نشست زیر نام «کنفرانس صلح و ارائۀ طرح حل اساسی بحران جاری کشور» در کابل اعلام کردند که کار را روی ایجاد طرحی برای نجات افغانستان از بحران، آغاز کرده‌اند.

گلبدین حکمتیار و احمدولی مسعود، نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان، گل‌رحمان قاضی، رییس شورای صلح و نجات افغانستان، عبدالحکیم مجاهد و سیداکبر آغا، از اعضای پیشین گروۀ طالبان از کسانی بودند که در این نشست حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала