جمع آوری بیش از 17 میلیارد افغانی از کریدت کارت های موبایل

© K. Bezhanجمع آوری بیش از 17 میلیارد افغانی از کریدت کارت های موبایل
جمع آوری بیش از 17 میلیارد افغانی از کریدت کارت های موبایل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات از جمع آوری بیش از 17 میلیارد افغانی از کریدت کارت های موبایل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شیرشاه نوابی سخنگوی وزارت مخابرات امروز گفت: از ابتدای دریافت مالیات از کریدت‌کارت‌های مصرفی موبایل تاکنون هفده میلیارد و هشتصد و سی‌ و سه میلیون افغانی جمع‌آوری شده است.
نوابی بیان کرد؛ در سال روان نزدیک به 4 میلیارد افغانی بابت ده درصد مالیات بدست آمده است، که پیش از این جمع‌آوری به صورت دستی صورت می‌گرفت، اما اکنون سیستم این کار را بر عهده دارد.

وزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است - اسپوتنیک افغانستان
وزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است
 
او گفت: در حال حاضر شرکت مخابراتی سلام به گونۀ صددرصدی به این سیستم وصل شده و شرکت‌های روشن و ام‌تی‌ان نیز به این سیستم متصل شده‌اند، که پس از تحلیل اطلاعات، تا چند هفتۀ آینده این شرکت‌ها نیز به گونه کامل به این سیستم وصل خواهند شد.
سخنگوی وزارت مخابرات در مورد ایجاد فناوری ریال‌تایم برای دریافت ده درصد مالیات از کریدت کارت‌ها گفت: در حال حاضر سیستم جای افراد را گرفته که به این ترتیب شفافیت تضمین می‌شود.
سخنگوی وزارت مخابرات گفت: این وزارت در بخش جمع‌آوری مالیات نقش نظارتی دارد و این پول به حساب 100600 وزارت مالیه واریز می‌شود.
او بیان کرد: در بخش اصلاحات این وزارت پروژه‌هایی که در آن احتمال فساد وجود داشت، مورد بازبینی قرار داده شده که پس از بررسی یک تیم متخصص ده‌ها پرونده فساد مورد بررسی قرار گرفت، که در نتیجه آن سه پرونده به دادستانی فرستاده شده و چندین پرونده دیگر نیز زیر کار است، که پس از بررسی به دادستانی فرستاده خواهد شد. 
نوابی افزود: همچنین شماری از افراد که دارای تحصیلات ماستری و دکترا بودند در این وزارت جذب شده و بخش‌های جدیدی نیز ایجاد شد که هدف این است این وزارت به سوی تکنالوژی و فناوری کشیده شود.
با آنکه بیش از یک ماه از بهره‌برداری سیستم ریال تایم در وزارت مخابرات می‌گذرد، اما تاکنون از نگرانی‌های شهروندان کشور از احتمال حیف‌ومیل درآمدهای ده درصدی محصول بر خدمات مخابراتی کاسته نشده‌ است.
محمد حسینی یکی از شهروندان کابل گفت:- "وقتی‌ کسی نمی‌خواهد که معلومات را با شهروندان شریک بسازد، این خود نشان‌دهندۀ این حقیقت است که فساد وجود دارد".
یادآوری می کنیم، که قانون محصولات خدمات مخابراتی حدود دو نیم سال پیش به منظور افزایش درآمد دولت تصویب و توشیح شد؛ اما انتقادهای زیادی مبنی بر عدم شفافیت در جمع‌آوری این محصولات وجود داشت و گفته می‌شد سالانه میلیاردها افغانی از این بابت به جیب شخصی افراد و اشخاص می‌رود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала