صحبت تلفنی عبدالله و پمپئو در مورد صلح و انتخابات افغانستان

© Photo / Abdullah Abdullah FBصحبت تیلفونی عبدالله عبدالله، رئيس اجراییه افغانستان
صحبت تیلفونی عبدالله عبدالله، رئيس اجراییه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجرایی حکومت می گوید که عبدالله عبدالله با مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا در ارتباط به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفتگوی تلفونی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در یک تماس تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا در مورد صلح و انتخابات افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست اجراییه به نشر رسیده، آمده است که این گفت‌وگو شب گذشته (دوشنبه، ۱۱ قوس) صورت گرفته است.

بر اساس این اعلامیه، دو طرف در این گفتگوی تلفونی درباره‌ سفر اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده‌ امریکا به افغانستان، مذاکرات صلح و قضایای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بحث کرده اند.

این در حالی است که رییس‌جمهوری امریکا پنج‌شنبه شب گذشته (۷ قوس) در یک سفر غیرمنتظره وارد پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل شد او در جریان سفرش گفته بود که امریکا مذاکرات صلح با گروه طالبان را از سر آغاز کرده است. آقای ترمپ تأکید کرده بود که این گروه اکنون طرفدار توافق صلح و برقراری آتش بس می‌باشد و می‌خواهند توافقی صورت گیرد.

از سویی هم، روند انتخابات افغانستان نیز در محور گفت‌وگوی تلفنی رییس اجرایی با وزیر خارجه امریکا بوده است. پ

این در حالی است که اخیرا هواداران دسته‌ی انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری آقای عبدالله در چندین ولایت دست به اعتراض زده‌اند.

خواست این معترضان باطل‌شدن حدود 300 هزار رأی جنجالی در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور می‌باشد. کمیسیون مستقل انتخابات اما در پاسخ گفته است که پیش از بررسی و تفتیش، نمی‌تواند آرا را باطل کند.

روز گذشته نیز اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو به دیدار جنرال دوستم، از رهبران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله رفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала