تظاهرات هواداران تیم «ثبات و همگرایی» در ولایت سرپل

© JAK تظاهرات هواداران تیم «ثبات و همگرایی» در ولایت سرپل
 تظاهرات هواداران تیم «ثبات و همگرایی» در ولایت سرپل    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» تظاهرات مسالمت‌آمیز در ولایت سرپل به راه انداخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله امروز (سه‌شنبه، 12 قوس) در ولایت شمالی سرپل دست به تظاهرات زده‌اند. پس از کابل، این چهارمین ولایتی است که هواداران این تیم در آن دست به تظاهرات زده‌اند.

ذبیح‌الله امانی، سخن‌گوی والی سرپل می‌گوید که تظاهرات در این ولایت از مقر حزب جنبش ملی به رهبری عبدالرشید دوستم در مرکز شهر سرپل آغاز شده است.

​آقای امانی حوالی چاشت امروز به این روزنامه گفت که نیروهای امنیتی با آمادگی کامل در حال تأمین امنیت معترضان است و تا کنون کدام رویداد خاص امنیتی اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است که روز جمعه گذشته هزاران تن از هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در کابل در اعتراض به آنچه که «تقلب گسترده و سیستماتیک» در انتخابات ریاست‌جمهوری خواندند، تظاهرات کردند.

معترضان در کابل و دیگر ولایات از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهند که به مسیر قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح نافذ انتخاباتی برگردند.

این معترضان همچنان خواستار ابطال 300 هزار رأی «غیربیومتریک و جعلی» هستند، اما یک روز پس از تظاهرات کابل، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام  کرد که این کمیسیون نمی‌ تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала