کمک هفت میلیونی جاپان برای افغانستان در بخش بهداشت

© Photo / وزارت صحتکمک هفت میلیونی جاپان برای افغانستان در بخش بهداشت
کمک هفت میلیونی جاپان برای افغانستان در بخش بهداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور جاپان 7 میلیون دالر برای بهداشت زنان و کودکان افغانستان کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز تاریخ 4 دسمبر سال 2019 با نشر خبری گفته است که جاپان، هفت میلیون دالر را در بخش بهداشت زنان و کودکان در افغانستان کمک کرد.
میتسوجی سوزوکا، سفیر جاپان در کابل در مراسمی که به همین مناسبت امروز (چهارشنبه، 4دسمبر) در کابل برگزار شده بود، گفت که این پول برای خریداری واکسین‌های مورد نیاز زنان و کودکان - چون واکسین ضد فلج کودکان و واکسین ضد بیماری تیتانوس برای زنان در افغانستان هزینه خواهند شد.
سفیر جاپان در کابل می گوید، با این کمک‌ها، 1.4 میلیون کودک در برابر بیماری فلج و 2.8 هشت میلیون زن در برابر بیماری تیتانوس واکسین خواهند شد.
«دولت جاپان درنظر دارد از طریق اجرای پروژۀ وقایه اطفال در مقابل امراض واگیردار در جمهوری اسلامی افغانستان، به مبلغ هفت میلیون دالر امریکایی، کل جمعیت یک میلیون و 310 هزار نفر از خردسالان کمتر از یک سال و همچنین، دو میلیون 920 هزار نفر از زنان جوان را تحت پوشش واکسیناسیون قرار بدهد.»
افغانستان پس از پاکستان دومین کشوری است که بیشترین رویدادهای بیماری فلج کودکان در آن به ثبت رسیده‌اند.
در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای افغانستان، می‌گوید که از بین بردن پولیو در افغانستان نیاز به زمان درازی دارد.
ابوبکر کامپو، نمایندۀ یونیسف برای افغانستان گفت: «برخی از دستاوردهای قابل توجه در یک دهه گذشته در بخش کاهش مرگ ومیر مادران و کودکان بدست آمده‌است. مرگ و میر زنان و کودکان بین سال‌های 2000 تا 2015، پنجاه درصد کاهش یافته‌است.»
جاپان از سال 2001 بدینسو 6.6 میلیارد دالر را در بخش‌های گوناگون در افغانستان هزینه کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала