بیانیه مطبوعاتی رهبران احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی

© Photo / TA بیانیه مطبوعاتی رهبران احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی
 بیانیه مطبوعاتی رهبران احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران سه تکت‌های انتخاباتی طی نشستی بیانیه مطبوعاتی منتشر کردند.

رهبران احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی "ثبات و همگرایی،" "صلح و عدالت اسلامی" و "امنیت و عدالت"، ضمن تاکید بر مواضع اعلان شده قبلی شان، پیرامون دو موضوع اساسی؛ یعنی انتخابات و صلح بحث و تبادل نظر نموده و در رابطه با موضوعات عمده ذیل توافق نمودند.

1- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی تعهد نمودند که در برابر تقلب گسترده انتخاباتی به صورت مشترک و هماهنگ می‌ایستند و اگر کمیسیون در مسیر احکام قانون، لوایح و طرزالعمل‌های انتخاباتی برنگردد، هر نوع تلاش در جهت حاکم ساختن حکومت برآمده از تقلب را ناکام ساخته و برای برگرداندن اراده واقعی مردم تصمیم تعیین کننده اتخاذ می‌کنند.

2- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی تاکید نمودند که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی باید بی‎طرفی کامل خویش را در منازعات انتخاباتی حفظ نمایند.

 3- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی از جامعه بین‌المللی می‌خواهند که بی‌طرفی خویش را حفظ نموده و در منازعه شفافیت و تقلب، جانب شفافیت و اراده واقعی مردم افغانستان را بگیرد.

4- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی حاضر در این نشست، به عنوان طرف عمده مذاکرات صلح با طالبان، تاکید کردند که صلح نیاز اصلی مردم افغانستان است. از این جهت، ضمن حمایت همه جانبه از پروسه صلح، توافق نمودند که این پروسه ملی از انحصار فرد و جهت‌ خاص خارج گردد.

5- رهبران سیاسی تأکید کردند که سلسه مشورت ها با احزاب و جریان‌های سیاسی، تکت های انتخاباتی و شخصیت‌های ملی پیرامون انتخابات و صلح تداوم یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала