در حدود 10 هزار داعش مسلح در افغانستان فعالیت دارند

© РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر رشید نورغالییف معاون رئیس شورای امنیت روسیه
رشید نورغالییف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نورغالییف: تعداد سییزه جویان داعش در افغانستان از 3500 تا 10000 نفر افزایش یافته است.

رشید نورغالییف معاون رئیس شورای امنیت روسیه طی مصاحبه به اسپوتنیک گفت: فعلاً تعداد ستیزه جویان داعش در افغانستان از 3،5 تا 10 هزار افزایش یافته است.

روسیه: برخی کشور ها از داعش برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان حمایت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: برخی کشور ها از داعش برای رسیدن به اهداف شان در افغانستان حمایت می کنند

وی تاکید کرد که جنبش *طالبان نفوذ خود را در نقاط مختلف افغانستان توسعه می دهد. در حال حاضر آنها تقریبا نصف قلمرو افغانستان را کنترول می کنند. اسلامگرایان به تدریج مراکز مهم اداری را در شمال افغانستان نیز تصرف می کنند و به دنبال دستیابی به جایگاه در سرحدات تاجیکستان و افغانستان هستند.

معاون رئیس امنیت فدراسیون روسیه گفت: "همزمان با گسترش نفوذ طالبان، تعداد ستیزه جویان دولت اسلامی در حال افزایش است. ستون فقرات آنها را تروریست های گریخته از عراق و سوریه تشکیل می دهند. براساس گزارشات مختلف ، تعداد آنها در افغانستان از 3.5 تا 10 هزار نفر ارزیابی می گردد"

به گفته وی ، ضعف قدرت دولت و همچنین سطح پایین آموزش مسلکی ارگانهای نظم عامه و استخبارات افغانستان اجازه نمی دهد حجم قاچاق مواد مخدر را کاهش دهد ، که یکی از منابع اصلی تأمین مالی نه تنها برای گروپ های جنایی، بلکه برای سازمان های تروریستی نیز باقی مانده است.

  روسیه از سرباز گیری داعش در افغانستان نگران است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از سرباز گیری داعش در افغانستان نگران است

: نورگالیف افزوذ: «همه اینها به طور مستقیم بر امنیت ملی كشورهای ما تأثیر می گذارد و این خود تهدیدی برای صلح و ثبات بین المللی است. فدراسیون روسیه، برای مقابله با تهدیدات از طرف افغانستان ، چه در چوکات دو جانبه و چه با شرکای سازمان قرارداد دفاع دسته جمعی ، سازمان همکاری شانخای و اتحادیه دول مشترک المنافع، تدابیر عمومی را برای تقویت سرحدات تاجیکستان- افغانستان در نوسازی تسلیحات ، آموزش و تقویت ارگانهای انتظامی تاجیکستان اتخاذ می کند».

قابل ذکر است که چندی قبل حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در مسکو به اسپوتنیک گفته بود که آخرین پایگاه‌های داعش به طور فزیکی نابود شده است اما به عنوان یک ایدئولوژی کماکان باقی خواهند ماند.

*(طالبان یک سازمان تروریستی است که در فدراسیون روسیه ممنوع است)

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала