واکنش طالبان به موجودیت مجاهدین ترکستان شرقی (ایغور) در افغانستان

© AP Photo / Reza Shirmohammadiواکنش طالبان به موجودیت مجاهدین ترکستان شرقی (ایغور) در افغانستان
واکنش طالبان به موجودیت مجاهدین ترکستان شرقی (ایغور) در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان طی واکنش اظهار داشته اند که موجودیت مجاهدین ترکستان شرقی (ایغور) در افغانستان حقیقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ طالبان طی پیام اظهار داشته اند که دیروز، بعضی رسانه های غربی راپورهای را پخش کردند که گویا در یک ویدیوی منتشر شده از کشور سوریه دیده می شود که گروهی از مجاهدین ترکستان شرقی (ایغورها) در افغانستان حضور دارند، همه مسلح هستند و چند عراده تانک هاموی و موترهای رینجر را در اختیار دارند.

واکنش طالبان به کشته شدن ناکامورا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به کشته شدن ناکامورا

طالبان این راپورها را رد کرده گفته اند که، اتباع هیچ کشور خارجی در صفوف طالبان وجود ندارند. پس از حمله امریکا بر افغانستان و جنگ گسترده، تمام آن مجاهدین و اتباع خارجی که در سال های جهاد بر ضد شوروی به افغانستان آمده بودند، از افغانستان خارج شدند. بیشتر شان به کشورهای خود و بعضی دیگر شان به بعضی کشورهای عربی رفتند و دران جا برای شان زمینه زندگی مساعد شد. 
اما آوازه ها و راپورها در مورد حضور مسلحانه چنین گروه ها در افغانستان پروپاگند محض است و هدف از آن ایجاد بدبینی میان امارت اسلامی و کشورهای همسایه است، تا برای بقای امریکایی های در منطقه بهانه جویی شود. 
در ویدیوی منتشر شده از کشور سوریه، عکس های که در مورد افغانستان پخش شده ولباس های نظامی و ملکی افغانی در آن نشان داده می شود، یا تصاویر تانک های هاموی امریکایی، موترهای رینجر و اسلحه درآن معلوم می شود، آن تصاویر از کدام صحنه  ویدیویی قطعات جهادی امارت اسلامی گرفته شده و با سوء استفاده و برای ایجاد بدگمانی، در این ویدیو بکار برده شده است. 
طالبان به کشورهای منطقه و جهان اطمینان داده اند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استعمال نمی شود و از سایر کشورها نیز امید همچو موقف را دارد. 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала