سفارت پاکستان توزیع ویزا به شهروندان افغانستان را کاهش داده است

© Sputnik / Khaibar Akifiسفارت پاکستان توزیع ویزا به شهروندان افغانستان را کاهش داده است
سفارت پاکستان توزیع ویزا به شهروندان افغانستان را کاهش داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از درخواست کننده گان ویزای پاکستان در ولایت کابل می گویند که سفارت پاکستان توزیع ویزا را به شهروندان افغانستان را کاهش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این درخواست کننده گان می گویند که شب های و روزها برای گرفتن ویزای پاکستان انتظار می کشند، اما سفارت این کشور در کابل تنها به بیماران و سکانی که پول بدهند ویزا می دهد.

صدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان محدود شد - اسپوتنیک افغانستان
صدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان محدود شد

این درخواست کننده گان می گویند که پاکستان بخاطر تنش های اخیر، توزیع ویزا خود را کاهش داده است.

محمدعلی، یکی از درخواست‌کننده‌گان ویزای پاکستان گفت: "سه می‌شود که اینجا می‌آیم؛ پدرم مریض است؛ سرطان دارد. اورا برای تداوی به به لاهور می‌بریم. همیشه به جنجال گرفتار استیم".

حضرت گل، درخواست کنندۀ دیگر ویزا نیز بیان داشت: "از وزارت خارجه، رییس‌جمهور، رییس‌اجراییه خواهش ما این است که اگر مشکلاتی در سطح کشوری میان شان دارند، آن را در میان خودشان حل کنند".

ببرک که بیمار است، می‌گوید دو روز است برای دریافت ویزای پاکستان منتظر است و هنوز هم موفق نشده ویزا بگیرد: "چشم من درد می‌کند... برای تداوی به پاکستان می‌روم".

زاهد نصرالله خان، سفیر پاکستان در کابل می گوید: " در نُه ماه گذشته، ما ۴۵۰هزار ویزا به برادران و خواهران افغان خود توزیع کرده‌ایم. هیچ فسادی در این روند وجود ندارد و ما شب‌ها و روزها کار می‌کنیم تا خدمات بهتر به مردم فراهم شود".

وزارت امور خارجه افغانستان نیز می گوید که تلاش ها برای حل مشکلات درخواست کننده گان ویزای در کابل جریان دارد. گران هیواد، سخن‌گوی وزارت امور خارجه گفت: "وزارت خارجه، این موضوع را به‌مراتب در مجالس رسمی هم ذکر کرده تا توجۀ دولت پاکستان را در این زمینه داشته باشد و این مشکل را حل کند".

بیشتر شهروندان افغانستان برای تداوی به پاکستان می روند، تنش ها اخیر باعث شده است که روند توزیع ویزا به شهروندان افغانستان در کابل، کمرنگ شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала