بستن شاهراه شمال در بغلان توسط کارگران معادن ذغال سنگ

© Sputnikبستن شاهراه شمال در بغلان توسط کارگران معادن ذغال سنگ
بستن شاهراه شمال در بغلان توسط کارگران معادن ذغال سنگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها کارگر معادن ذغال سنگ در بغلان شاهراه شمال را به دلیل نپرداختن معاش شان بستند.
انفجار در معدن ذغال سنگ در سمنگان جان پنج تن را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در معدن ذغال سنگ در سمنگان جان پنج تن را گرفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، صدها کارگر معادن چهارگانه ولایت بغلان در اعتراض به پرداخت نشدن معاش از سه ماه به این سو و بی سرنوشت بودن شان صبح امروز مسیر شاهراه عمومی شمال _ مرکز را بستند.
معترضان هشدار می دهند تا زمانی که سرنوشت شان معلوم نگردد، مسیر شاهراه عمومی را باز نخواهند کرد و به هیچ واسطه ای اجازه عبور از این شاهراه را نخواهند داد.

شاهراه عمومی بغلان، ولایات شمال را به مرکز وصل می کند و روزانه ده ها موتر مسافربری و باربری از این مسیر عبور می کند.

 سخی داد رضایی، یک تن از معترضان گفت: به دلیل اینکه سه ماه بدین سو معاشات پرداخت نشده امروز 627 کارمند معادن چهارگانه بغلان در شاهراه عمومی دست به اعتراض زده اند.

وی افزود، که پیش از این آنان با فابریکه سمنت غوری قرارداد داشته ولی پس از فسخ قرارداد آنان از سوی وزارات معادن و پترولیم، آنان بی سرنوشت مانده و معلوم نیست معاشات شان از کجا پرداخته می شود.

به گفته او، حتی دولت مصارف استخراج ذغال سنگ را به آنان نمی دهد و آنان بودجه و مخارج معادن را ندارند.

در کنار این کریم سلیمزاده، از دیگر معترضان نیز گفت، که پرداخت نشدن معاشات، آنان را در تنگنا قرار داده و وضعیت اقتصادی کارگران معادن ذغال سنگ در این فصل سرما بسیار شکننده است.

معادن ذغال سنگ بغلان در مناطق کرکر، آهنگدره، خورد دره و دودکش در ولایت بغلان قرار دارد، که ذغال آن در فابریکات سمنت غوری و دیگر مناطق این ولایت به مصرف می رسد.

از سوی هم عبدالقدیر مطفی سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت، که مشکل پیش آمده مشکل اداری است و هر چه زودتر از سوی این ریاست حل گردیده معاشات شان پرداخت می گردد.

او از معترضان می خواهد، که به ریاست معادن و پترولیم مراجعه نمایند تا این مشکل از سوی این ریاست طبق مراحل قانونی حل گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала