وزیر علوم ایران: دانشجویان افغانستانی بسیار مستعد و با انگیزه هستند

© K. Bezhanوزیر علوم ایران: دانشجویان افغانستانی بسیار مستعد و با انگیزه هستند
وزیر علوم ایران: دانشجویان افغانستانی بسیار مستعد و با انگیزه هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران گفت: جوانان دختر و پسر افغانستانی بسیار با انگیزه و مستعد هستند و امیدوارم این جوانان پس از فراغت از تحصیل بتوانند برای مردم و کشور خود خدمت کنند.
واکنش رهبر ایران به سفر غیر منتظره ترامپ به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رهبر ایران به سفر غیر منتظره ترامپ به افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مراسم گشایش پنجمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور «منصور غلامی» وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران و دیپلمات‌های کشورهای خارجی و همچنین دانشجویان بیش از 27 کشور جهان در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حضور دانشجویان افغانستانی در این جشنواره بسیار گسترده بود و غرفه افغانستان با توجه به اشتراکات زبانی و فرهنگی با دانشجویان ایرانی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.

منصور غلامی در حاشیه بازدید از غرفه افغانستان گفت، حضور دانشجویان افغانستانی را در این جشنواره فرهنگ ملل را بسیار خوب و با شکوه توصیف کرد.

وی گفت: بازدید از غرفه افغانستان برای من بسیار جالب بود، حضور دانشجویان افغانستانی که با لباس‌های محلی خود در این جشنواره حضور یافته بودند بسیار خوب بود.

وزیر علوم ایران با اشاره به تنوع غذایی فراوان کشور افغانستان، افزود: جوانان دختر و پسر افغانستانی بسیار با انگیزه و مستعد هستند و امیدوارم این جوانان پس از فراغت از تحصیل بتوانند برای مردم و کشور خود خدمت کنند.

غلامی همچنین در مراسم گشایش جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جشنواره «فرهنگ ملل» می‌تواند باعث آشنایی فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف و همچنین تبادل نظرها آشنایی‌ و منشأ همکاری‌های دراز مدت علمی باشد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در مراکز علمی ایران، اظهار داشت: در علوم جدید مانند نانو تکنولوژی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادین و علوم پایه ایران جایگاه و رتبه بندی‌ خوبی در دنیا دارد و دانشگاه‌های ما برای تحصیل جویندگان دانش و تحقیق جوانان مکان خوبی است.

وزیر علوم ایران تاکید کرد: دانشگاه‌های ایران ظرفیت‌های خوبی داشته و لازم است دستگاه‌های زیربط تلاش خود را در راستای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌هایی مانند فردوسی مشهد بیشتر کنند زیرا این کار موجب تبادل علم و پایه‌گذاری ارتباط علمی و فرهنگی ایران با سایر کشورها می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه در بعضی دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو به عنوان کسب درآمد تلقی می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند شهریه لازم را در این خصوص دریافت کنند اما محور اصلی نگاه ما در پذیرش دانشجویان خارجی این است که ظرفیت‌های علمی و فرهنگی ایران به دنیا معرفی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی باید به دنیا معرفی شود، گفت: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم ایران فرهنگ دیرینه و سابقه‌ای طولانی دارد، امیدواریم این افتخارات روز به روز بیشتر شود و شاهد حضور دانشجویان بین‌الملی بیشتری در ایران باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала