سهیل شاهین آغاز مذاکرات میان امریکا و طالبان را تایید کرد

© Sputnik / Z.Mسهیل شاهین آغاز مذاکرات میان امریکا و طالبان را تایید کرد
سهیل شاهین آغاز مذاکرات میان امریکا و طالبان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر آغاز مذاکرات میان نمایندگان امریکا و نمایندگان گروه طالبان را تایید کرد.
آغاز دوباره مذاکرات امریکا و طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز دوباره مذاکرات امریکا و طالبان در قطر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی نوشت: مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان امروز از سر گرفته شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت. 

شاهین نوشته است:- "گفت‌وگوهای امروز میان امریکا و طالبان از جایی آغاز شدند، که متوقف شده بودند".

به گفتۀ شاهین، در این نشست، انس حقانی نیز حضور داشته‌است اما رهبری هیئت طالبان به عهدۀ ملا برادر بوده‌است:- "این نشست فردا نیز ادامه خواهد داشت".

یادآوری می کنیم، که گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان که در حدود یک سال ادامه داشتند، اما در ماه سپتامبر از سوی رییس‌جمهور امریکا متوقف شدند.

زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که مأموریت پیشبرد گفت‌وگوها با طالبان را در قطر به عهده دارد، در دور تازۀ از سفرهایش، دو روز پیش به کابل آمد و با مقام‌های حکومت افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی در افغانستان دربارۀ روند صلح گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجۀ امریکا، هفتۀ پیش در یک خبرنامه گفت، که خلیل‌زاد پس از رأی‌زنی‌ها در کابل به دوحه خواهد رفت و به گفت‌وگوها با طالبان خواهد پیوست.

منابع آگاه از گفت‌وگوهای صلح، می‌گویند که خلیل‌زاد در دیدارش با چهره‌های سیاسی در کابل از جمله در دیدار با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین گفته که طالبان پس از امضای توافق‌نامه با امریکا، خشونت‌ها را در افغانستان کاهش خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала