چرا خانواده رئیس جامعه مدنی لوگر هنوز نتوانسته اند او را ببینند

© Sputnikچرا خانواده رئیس جامعه مدنی لوگر هنوز نتوانسته اند او را ببینند
چرا خانواده رئیس جامعه مدنی لوگر هنوز نتوانسته اند او را ببینند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باگذشت بیش از دوهفته از رهایی موسی محممودی، رئیس جامعه مدنی لوگر از بند امنیت ملی، تاکنون اعضای خانواده او موفق نشده اند، اقای محمودی را ملاقات کنند.

به گزارش اسپوتینک به نقل از طلوع نیوز، رئیس جامعه مدنی، همراه با یک همکارش، سه هفته پیش، در پی همگانی کردن اتهام های بهره گیری جنسی از کودکان در ولایت لوگر، از سوی امنیت ملی افغانستان بازداشت شدند و پنج روز را در بند این ریاست بودند، سپس با کمیسیون مستقل حقوق بشر تحویل داده شد.

 بررسی اتهام‌ های آزارجنسی کودکان در لوگر توسط دادستانی کل  - اسپوتنیک افغانستان
بررسی اتهام‌های آزارجنسی کودکان در لوگر توسط دادستانی کل

اما تاکنون نه اعضای خانواده او و نه هم رسانه‌ها موفق شده اند که او را ببینند، یک عضو خانواده محمودی که نمی خواهد نامش گرفته شود، می گوید که از زمان رهایی تاکنون تنها با تماس های تلفونی با وی ارتباط برقرار می کنند و حتی عکسی از رهایی او وهمکارش ندارند.

ذبیح‌الله فرهنگ، مسؤول رسانه‌های کمیسیون مستقل حقوق‌بشر اما دراین باره گفت: "آقای محمودی و آقای حمیدی در ساحه‌یی که ... خودشان احساس امنیت بیشتر و مصونیت بیشتر دارند، همان‌جا قرار دارند".

فهیم دشتی، رییس اتحادیه ملی ژورنالسیتان نیز بیان داشت: "نهادها به ویژه نهادی مثل کمیسیون مستقل حقوق‌بشر که مدافع حقوق‌های بشری است، باید این ارزش را رعایت بکند و تقویت بکند، به‌جای این‌که خودش به مانع تبدیل شود برای دسترسی به اطلاعات".

در همین حال، هیئتی ریاست معارف که برای بررسی ادعاهای بدرفتاری با کودکان در لوگر گماشته شده است تا هنوز کارش را آغاز نکرده است.

نوریه نزهت، سخن‌گوی وزارت معارف اظهار داشت: "روی ترکیب هیئت کار جریان دارد و به‌زودی مشخص می‌شود که چه کسانی در ترکیب هیئت فرستاده می‌شوند به لوگر".

در همین حال، شماری از باشنده گان کابل می گویند که ادعاهای بدرفتاری با کودکان در لوگر آنان را نگران مصونیت کودکان شان در مکاتب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала