افزایش هزینه عبور از حریم فضایی افغانستان

© REUTERS / Pascal Rossignolافزایش هزینه عبور از حریم فضایی افغانستان
افزایش هزینه عبور از حریم فضایی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان از افزایش 250 دالر برهزینه عبور از حریم فضایی خبر می‌دهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که تاکنون هزینه فضایی برای طیاره های از حریم هوایی افغانستان عبور می‌کنند 700 دالر بوده است و این مبلغ از ماه جولای سال 2020 میلادی 950 دالر برای هر پرواز عبوری از فضای افغانستان محاسبه خواهند شد.

طیاره - اسپوتنیک افغانستان
صدمه 27 میلیون دالری به افغانستان از مسدود بودن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری

این در حال است که کارشناسان بخش هوانوردی می‌گویند که با در نظرداشت تقاضای شرکت‌های هوانوردی جهان برای کارگیری از فضای کشور دولت باید خدمات را در این بخش معیاری سازد

اداره هوانوردی می‌گوید که به افزایش 250 دالر در هزینه حریم فضایی برای هر طیاره که از فضای افغاستان عبور می‌کند سالانه تا 25 درصد در درآمدهای حریم فضایی کشور به‌وجود خواهمد آمد.

محمد قاسم وفایی‌ زاده رئیس‌ اداره هوانوردی ملکی گفت: با این کار وابستگی دارد به تعداد پرواز ها بر اساس محاسبه که ما به رویت متوسط پروازها از فضای افغانستان عبور می‌کنند، کردیم بین 15 تا 21 میلیون دالر عواید ما در سال افزایش خواهد یافت.

افغانستان به‌گونۀ میانگین تا 80 میلیون دالر از حریم فضایی خود گردآوری می‌کند، اما مسوولان اداره  هوانوردی می‌گویند با افزایش هزینه‌ها در این بخش این درآمدها به بیش از 100 میلیون دالر در سال خواهند رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала