ماتیس: نیروهای آمریکایی در امر ملت سازی در افغانستان خوب نبوده اند

© REUTERS / Eric Vidalماتیس: نیروهای آمریکایی در امر ملت سازی در افغانستان خوب نبوده اند
ماتیس: نیروهای آمریکایی در امر ملت سازی در افغانستان خوب نبوده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا ضمن دفاع از تلاش های آمریکا برای بازسازی افغانستان، گزارش اخیر واشنگتن پست درباره دولت امریکا را جالب ندانسته و آن را «خیال‌پردازی» تلقی کرد.

به گزارش اسپوتنیک،روزنامه واشنگتن ‌پست در مقاله اخیر خود تأکید کرده است که طی 18 سال گذشته دولت‌های مختلف در کاخ‌سفید برای «موفق نشان دادن» طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا، حقایق را از مردم این کشور پنهان کرده‌اند.

اما جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا که گفته است خود تمام گزارش تحقیقی روزنامه واشنگتن ‌پست را خوانده است، بیان کرد: "خوب این یک گزارش تحقیقی است. من فکر می کنم این کار به همین منظور انجام شده است. دشواری های افغانستان خیلی زودتر از این ها درک شده بود. این ایده که این تلاش ها را می خواهند پنهان و نادرست جلوه بدهند، مرا متعجب می کند."

ماتیس در رابطه به این مقاله خاطرنشان کرد که هدف طالبان تسخیر این کشور است و آن‌ها با هزینه های زیادی که برای ارتش افغانستان مصرف شده، متوقف شده اند.

او گفت: "اگر این مقاله را بخوانید، تقریبا فکر می کنید که این یک فاجعه کامل است، اما اصلا این طور نیست. جنگ در افغانستان به سختی جهنم بوده است، اما جنگ در افغانستان فقط یک شکست ناخوشایند پس از دیگری نیست. آن‌ها دلیل اصلی هستند".

مطابق به گزارش واشنگتن پست، ماتیس اعتراف کرد که نیروهای آمریکایی در امر ملت سازی واقعا خوب نبوده اند، اما تاکید کرد که باید در افغانستان و خاورمیانه ماند تا از رشد مجدد گروه های اسلامی رادیکال جلوگیری شود.

 وی اضافه کرد: "ما باید برای مقابله با نیروهای ضد تروریزم مدتی در آنجا حضور داشته باشیم تا از ترمیم القاعده و باز نگه داشتن داعش جلوگیری کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала