کمیسیون انتخابات: بازشماری آرا تا سه روز تمام خواهد شد

© Photo / IECکمیسیون انتخابات: بازشماری آرا تا سه روز تمام خواهد شد
کمیسیون انتخابات: بازشماری آرا تا سه روز تمام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که فردا یک‌شنبه روند بازشماری آرای هفت ولایت باقی‌مانده آغاز می‌شود و سه روز را در بر خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، پس از موافقت عبدالله عبدالله، رئیس دستۀ ثبات وهمگرایی به باز شماری آرای هفت ولایت، کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز روند بازشماری آرا در این ولایت‌ها خبر می‌دهد.

آرا هفت ولایت با خواست داکتر عبدالله بازشماری می شود - اسپوتنیک افغانستان
آرا هفت ولایت با خواست داکتر عبدالله بازشماری می شود

اورنگ زیب، عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که امروز هیات‌هایش را به ولایت‌های پنجشیر، جوزجان، بغلان، سرپل، فاریاب، تخار و بدخشان فرستاده و قرار است فردا روند بازشماری حدود 1400 محل آغاز شود.

این مقام کمیسیون افزود که تیم‌های فنی شانرا به این ولایت‌ها فرستاده و روند بازشماری سه روز را دربر خواهد گرفت.

اورنگ زیب همچنان گفت که پس از پایان بازشماری نتیجۀ ابتدایی را اعلام خواهد کرد.

اما فریدون خوزون، سخنگوی دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در مورد 300 هزار رای اعتراضی تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال محمد رضا فیاض، معاون سخنگوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از آماده‌گی‌ها برای بررسی شکایت‌ها پس از اعلام نتیجۀ ابتدایی به شمول رسیده‌گی به 300 هزار رای جنجالی خبر می‌دهد.

یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان می‌گوید که اعلام نیتجۀ ابتدایی فرصت می‌دهد تا دسته‌های انتخاباتی شکایت‌های شان را از راه‌های قانونی دنبال کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала