هشدار عبدالله؛ نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهیم پذیرفت

© Photo / Dr. AAهشدار عبدالله؛ نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهیم پذیرفت
هشدار عبدالله؛ نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهیم پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هواداران دستۀ انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله دفترهای کمیسیون مستقل انتخابات را در ولایت‌های فاریاب، سرپل، جوزجان بدخشان، پنج‌شیر، بغلان و تخار پس از آن بستند که در حدود یک ماه پیش روند بازشماری آرای ریاست‌جمهوری از سر گرفته شد.

تیراندازی بالای کاروان عبدالله عبدالله در بغلان  - اسپوتنیک افغانستان
تیراندازی بالای کاروان عبدالله عبدالله در بغلان

عبدالله عبدالله، در دیدار امروز با هواداران دستۀ ثبات و هم‌گرایی در بغلان گفت که تصمیم او برای اجازه دادن به باز شماری آرا در این هفت ولایت، به معنای نادیده گرفتن حقوق مردم نیست.

وی گفت: «این اطمینان را برای تان می‌دهم که هیچ‌چیز دیگری، اگر یک حرکتی را ما کرده‌ایم که زمینه را باز بسازیم تا کمیسیون‌ها اقدام قانونی خودشان را بکنند، این را به‌معنای صرف نظر کردن از حق شما و حق مردم هیچ کس تلقی نکند».

عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد که نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهد پذیرفت: «در هیچ شرایط، این اجازه را نمی‌دهیم که یک کاری صورت بگیرد که خدا ناخواسته پایان آرزوی مردم برای تحقق مردم سالاری بوده باشد».

دستۀ ثبات و هم‌گرایی، معترض است که کمیسیون مستقل انتخابات 300 هزار رأیی‌که به گفتۀ او تقلبی استند شامل بازشماری آرای ریخته شده در انتخابات ریاست‌جمهوری کرده‌است.

در پی جنجال برسر این آرا، دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله در کابل و شماری دیگر از ولایت‌ها اعتراض‌هایی را به راه انداخت – امروز نیز هواداران این دسته، در ولایت بلخ تظاهرات داشتند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نزدیک به سه ماه پیش برگزار شد و تاکنون حتا نتیجۀ نخستین آن اعلام نشده‌است و معلوم هم نیست که چه زمانی اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала