نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از تهدید های تروریستی ناشی از افغانستان

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سازمان پیمان امنیت جمعی، درمورد نگرانی کشور های عضو این سازمان از تهدید های امنیتی ناشی از افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر تیخونوف، معاون دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی ضمن صحبت در مورد نتایج پنجمین نشست هماهنگی سازمان پیمان امنیت جمعی و کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: کشور های عضو این سازمان و نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ نگرانی عمیق شان‌را در رابطه به تهدید های امنیتی که از افغانستان متوجه سایر کشور هاست، ابراز نمودند.

وی گفت: «اوضاع افغانستان برای سازمان ما ساده نیست. «ما همه اتفاقاتی را که در این کشور رخ می دهد می بینیم. ما روند کار را در سوریه مشاهده می کنیم. ما می بینیم که تعدادی از شبه نظامیان داعش (دولت اسلامی - سازمان ممنوع در روسیه) بسوی افغانستان سرازیر شده اند و این مورد باعث نگرانی خاصی کشور های منطقه شده است». به گفته معاون سازمان پیمان امنیت جمعی،  این هسته های تروریستی در افغانستان تهدیدی جدی برای منطقه خواهند بود. "

شک سازمان پیمان امنیت جمعی درباره چشم انداز مذاکرات میان طالبان و کابل - اسپوتنیک افغانستان
شک سازمان پیمان امنیت جمعی درباره چشم انداز مذاکرات میان طالبان و کابل

وی خاطرنشان کرد: بنابراین همکاری ما برای مقابله با این تهدیدها  فقط در انجام تمرینات مشترک، در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی  فراهم می‌شود که به گفته وی یکی از چنین همکاری ها امسال در تاجیکستان در تعامل با "نیروی واکنش سریع جمعی در چوکات پیمان برگزار شد. 

رزمایش‌ مشترک نیروهای جمعی واکنش سریع آسیای مرکزی و نیروهای جمعی حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 21 اکتبر در تاجیکستان برگزار شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала