آمار مرگ و میر اطفال در افغانستان

© Flickr / ResoluteSupportMediaآمار مرگ و میر اطفال در افغانستان
آمار مرگ و میر اطفال در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که در افغانستان روزانه به تعداد 9 طفل کشته و یا معیوب می‌گردند.

به گزارش اسپوتنیک، اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، امروز تاریخ 17 دسمبر گفته است که درگیری چهل ساله افغانستان تأثیر مخربی بر اطفال دارد و بازیگران اصلی در وظیفۀ خود برای محافظت از اطفال و عواقب آن ناکام مانده اند. داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که در 9 ماه اول سال 2019 ،به طور متوسط روزانه 9 طفل کشته یا مورد ضرب و ستم قرار گرفته اند که 11 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته است. افزایش حملات انتحاری و درگیری‌های زمینی میان نیروهای طرفدار و ضد دولتی عمدتاً باعث این وضعیت بوده اند.

در عین حال یونسف گفته است که نزدیک به 6500 طفل بین سال های 2009 و 2018 کشته و تقریباً 15000 دیگر زخمی شده اند، که این امر در تبدیل شدن افغانستان به کشنده ترین منطقە جنگ جهان در سال 2018 کمک کرده است.
ابوبکر کامپو، نمایند یونیسف در افغانستان می‌گوید:«در سال 2019، ششصد و سی و یک کودک در افغانستان جان باختند و هشتصد و چهل کودک دیگر زخم برداشته‌اند. این رقم نشان‌دهندۀ افزایش یازده درصدی نسبت به سال 2018 است. این آمار تکان‌دهنده است. از تمام گروه‌های درگیر می‌خواهیم که برای حفاظت کودکان مطابق قوانین بین‌المللی اقداماتی را روی دست بگیرند.» ابوبکر کامپو نماینده یونیسف در افغانستان می گوید:«جوانان افغانستان باید بدانند که چشم انداز شغلی آنها فراتر از پیوستن به یک گروه مسلح یا فرار از کشور است تا بخت خود را در خارج از کشور بیازمایند. آنان با پشتیبانی مناسب می‌توانند از چرخه خشونت و عدم توسعه رهایی یابند و آیندۀ بهتری را برای خود و افغانستان بسازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала