خوشحال سادات دستور حمله به خانه قیصاری را صادر کرده بود

© Photo / وزارت داخله افغانستانخوشحال سادات دستور حمله به خانه قیصاری را صادر کرده بود
خوشحال سادات دستور حمله به خانه قیصاری را صادر کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند روز پیش نیروهای دولتی افغانستان بالای خانه یکی از فرماندهان مسلح غیر مسئول در بلخ حمله کردند.
صدای وکیلان: خوشحال سادات «بچه فلم» را استجواب کنید! - اسپوتنیک افغانستان
صدای وکیلان: خوشحال سادات «بچه فلم» را استجواب کنید!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اجمل فایز  فرمانده امنیه ولایت بلخ گفت: خوشحال سادات معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان دستور عملیات بالای خانه نظام الدین الدین قیصاری را صادر و 60 نیروی ویژه پولیس را از کابل به این ولایت فرستاده بود.

فایز می‌گوید، که از انجام این عملیات پشیمان نیستند و نخستین شلیک را نیروهای وفادار به قیصاری به نیروهای دولتی انجام دادند.

این نیروهای ویژه قطعات ۳۳۳ پولیس از کابل آمدند و عملیات بر خانه نظام الدین قیصاری را رهبری و انجام دادند، این نیروها چگونگی انجام این عملیات را از کابل دستور می‌گرفتند.

آقای فایز گفت:- "با شخص جناب معین صاحب امنیتی تماس گرفتیم که جناب معین صاحب همین طور یک وضعیت است چی کنیم، گفت آمادگی عام و تام بگیرید، قطعات خاص را برای تان می‌دهم، همکاری می‌کنیم، بروید، اطراف خانه‌اش را محاصره کنید، و مطابق به حکم قانون شما اجرائات تان را کنید".

پولیس بلخ برای انجام این عملیات حکم دادگاه ولایت بلخ را نشان داده است.
او گفت:- "پولیس امنی ما داخل نشدند، به جز قطعات خاص کمندوی ارتش و قطعات ۸۸۸ که حتا هیچ پولیس امنی هم پیش نرفتند که بروند آنجا که اقدام کنند و این اجازه را هم ندارند چون کمربند اول اون ها بودند، کمربند دوم و سوم را گارنیزون و واکنش داشتند".

محمد نظیر پکتیاوال، فرمانده گارنیزیون شهر مزارشریف، گفت:- "این یک شهر است و در شهر هواپیما ها نباید استفاده شود اما اکنون وزارت دفاع پیشرفت کرده است و این گونه نیست که راکتی را که شلیک می کنند و در خانه غیرنظامیان اصابت کند. راکت انداخت شده اما در نقطه مهم را هدف قرار داده".

اما نظام الدین قیصاری کجا است؟

سید شاه خان، معاون ریاست امنیت ملی ولایت بلخ، گفت:- "بلی، در جوزجان است".

عبدالله که از یک پا مفلوج است، دکان اش در این عملیات به گونه کامل سوخته است او اکنون نگران نان خانواده و آینده چهار کودک اش است.

عبدالله دکان دار گفت:- "این گونه حمله شد که فکر می کردی سر کلان داعش، طالب ها، القاعده، سر این ها حمله شده اما فکر نکردند که همه ای مردم غریب آسیب می بیند".

چهار سوی خانه نظام الدین قیصاری هنوز هم زیر نظارت جدی نیروهای دولتی است و فرمانده پولیس بلخ می گوید، که رهبری وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به گونه کامل در جریان بوده اند.

یادآوری می کنیم، که نظام الدین یکتن از فرماندهان مسلح غیر مسئول وابسته به جنبش ملی اسلامی افغانستان بود، که سال گذشته نیز توسط نیروهای ویژه ارتش دستگیر وبه کابل انتقال داده شد و پس از چند ماه از زندان آزاد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала