تثبیت حق مالکیت زمین در مسیر سرک حلقوی کابل

© Photo / شاروالی کابل تثبیت حق مالکیت زمین در مسیر سرک حلقوی کابل
 تثبیت حق مالکیت زمین در مسیر سرک حلقوی کابل   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت شهرسازی و اراضی کشور می‌گوید که ۵۶۰ جریب جایدادهای دولتی و شخصی در مسیر «سرک حلقوی کابل» را تثبیت حق مالکیت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، حشمت‌الله ناصری، سخن‌گوی وزارت شهرسازی و اراضی امروز (سه‌شنبه، ۳ جدی) به این روزنامه گفت که این رقم ۵۳ درصد کار را از مجموع یک هزار و ۵۰ جریب زمین در مسیر سرک حلقوی کابل نشان می‌دهد.

سرک حلقوی کابل با طول مجموعی ۲۰۷ کیلومتر در فاز اول از روستای «عبدالعلی» در امتداد شاهراه کابل-قندهار آغاز و با عبور از شهرک «مهدیه» و کوهای «قوریغ» به شاهراه کابل-لوگر وصل می‌شود.

وصل شدن شهر کابل و ده سبز از بالای کوه قصبه - اسپوتنیک افغانستان
وصل شدن شهر کابل و ده سبز از بالای کوه قصبه

فاز دوم این سرک، شاهراه کابل-لوگر را به شاهراه کابل-جلال‌آباد و فاز سوم آن شاهراه کابل-جلال‌آباد را به قلعه‌ی «مرادبیک» در امتداد شاهراه کابل-پروان وصل می‌کند. این سرک در فاز چهارم از شاهراه کابل-پروان شروع و دوباره به سرک کابل-قندهار خاتمه می‌یابد.

گفتنی است که این سرک حدود ۱۱ سال پیش از سوی انجنیران ایتالیایی سروی شد. پس از آن قرارداد تمویل بخش نخست این پروژه دو سال پیش به هزینه‌ی ۷۴ میلیون دالر با بانک «توسعه اسلامی» امضا شد. بر بنیاد این قرارداد، باید کار عملی این پروژه یک سال بعد آغاز می‌شد، اما تا کنون آغاز نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала