توافق طالبان برای آتش بس یک هفته‌یی

© Sputnikتوافق طالبان برای آتش بس یک هفته‌یی
توافق طالبان برای آتش بس یک هفته‌یی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان تایید می‌کنند که ملا هبت الله آخوندزاده، رهبر این گروه روی برقراری آتش بس یک هفته‌یی به توافق رسیده است اما مشروط بر اینکه آتش بس پس از امضای توافقنامه بین امریکا و طالبان اجرا شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جلال الدین شینواری، لوی سارنوال رژیم طالبان در این باره چنین می‌گوید: "روی آتش بس یک هفته‌یی توافق صورت گرفته است اما مشروط بر این که اول باید موافقت‌نامه بین امریکایی ها و طالبان امضا شود و بعد آتش بس عمومی برای مدت کوتاه اعلان شود".

ارگ: پس از توافق امریکا و طالبان هیئت مذاکره کننده معرفی می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: پس از توافق امریکا و طالبان هیئت مذاکره کننده معرفی می‌شود

هرچند فرماندهان نظامی طالبان پیش از این مخالف این آتش بس بوده‌اند اما گفته می‌شود که اکنون آنان نیز به آتش بس کوتاه مدت تن داده ‌اند.

سید اکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان می گوید که مذاکرات بین الافغانی بعد از آتش بس به میان می‌آید. او می افزاید که اگر مذاکرات خوب پیش برود امکان دارد که آتش بس تمدید شود اما اگر نتیجه نداشته باشد آتش بس نیز تمام خواهد شد.

گفته می‌شود که گفتگوهای غیر مستقیم نیز بین امریکایی‌ها و طالبان جریان دارد و انتظار می‌رود که به زودی زمان و مکان امضای توافق‌نامه بین دو طرف روشن شود. با اعلام آتش بس، مذاکرات میان‌افغان‌ها نیز آغاز می‌شود. با این حال تا هنوز حکومت و سیاسیون کشور روی تشکیل هیات گفتگو کننده صلح به توافق نه رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала