مفاد هنگفت مخالفان مسلح از استخراج غیر قانونی معادن بدخشان

© Photo / FB/ آمریت گردشگری بدخشان مفاد هنگفت مخالفان از استخراج غیر قانونی معادن بدخشان
 مفاد هنگفت مخالفان از استخراج غیر قانونی معادن بدخشان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخالفان مسلح دولت ماهانه نزدیک به یک میلیون دالر از استخراج غیر قانونی معادن کشور به دست می آورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، فعالان جامعه مدنی ولایت بدخشان میگویند که بخش بزرگ معادن این ولایت، به صورت غیر قانونی از سوی مخالفان مسلح دولت استخراج می شوند که روزانه نزدیک به ۳۵هزار دالر از این رهگذر به جیب می زنند.

هر چند استخراج غیر قانونی معادن از سوی مخالفان مسلح دولت و زورمندان مورد تازه ی نیست، اما فعالان جامعه مدنی بدخشان ادعا می‌کنند که روزانه نزدیک به هفت سیر طلا از معادن این ولایت در تبانی با حکومت بصورت غیر قانونی استخراج و پول آن به جیب های شخصی و مخالفان مسلح واریز می شود.

Черный чай с медом и лимоном - اسپوتنیک افغانستان
افزایش چشمگیر تولید عسل در بدخشان

سیف الدین سیاس رییس شبکه جامعه مدنی بدخشان میگوید که امروز معادن بدخشان بخشی آن توسط مخالفان و بخش دیگرش توسط زورمندان تاراج می شود، استخراج می شود و به جیب شخص می رود.

مامورالدین کوفی معاون شورای شهروندان بدخشان می‌گوید که معدن بدخشان به طور وحشیانه توسط کاخ نشینان ریاست جمهوری، توسط کابینه نظام و توسط زورمندان محلی که با دولت روابط تنگاتنگ دارد استخراج می شود و به شکل وحشیانه نیست و نابود می شود.

با این حال آگاهان می گویند در صورتی که جلو استخراج غیر قانونی معادن از سوی حکومت گرفته شود، کشور می تواند در دراز مدت از نظر اقتصادی به خود اتکایی برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала