کمیسیون: 13 هزار کارمند انتخاباتی مرتکب تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی می‌باشند

© Sputnik / Firooz Mashoof13 هزار کارمند کمیسیون انتخابات مرتکب تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی هستند
13 هزار کارمند کمیسیون انتخابات مرتکب تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات فهرست کارمندان انتخاباتی را که مرتکب تخلف و جرایم انتخاباتی شدند بدون ارایه اسناد به کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل سلام وطندار، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که فهرست 12هزار و 650 تن از کارمندان انتخاباتی را که در انتخابات ریاست جمهوری مرتکب تخلف و جرایم انتخاباتی شدند، برای رسیدگی به کمیسیون مستقل انتخاباتی فرستاده اند.

مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آیا ثبت بیش از 16 هزار شکایت انتخابات را به دور دوم می‌برد؟

اما اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که فهرست افراد متخلف که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده است، فاقد اسناد و مدارک لازم است.

این کمیسیون تاکید دارد که بدون ارایه اسناد و شواهد از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، به این مساله رسیده‌گی کرده نمی توانند.

محمد قاسم الیاسی، دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید: کمسیون انتخابات فهرست افراد متخلف را بدون دسته‌بندی و پرونده‌سازی به این کمیسیون فرستاده است.

یوسف رشد، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا، این کار کمیسیون مستقل انتخابات را غیر مسلکی و غیر عادلانه می خواند.

اما علی افتخاری، از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که به خاطر این مساله، کمیته‌یی را تعین کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری، ششم ماه میزان برگزار شد، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات سبب شد که بیشتر نامزدان این نتایج را قبول نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала