فصل تازه کشت تریاک در هلمند آغاز شد

© AP Photo / Allauddin Khanفصل تازه کشت تریاک در هلمند آغاز شد
فصل تازه کشت تریاک در هلمند آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کشاورزان در ولایت جنوبی هلمند، همزمان با آغاز سرما، کشت تریاک را شروع آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این کشاورزان می گوید که قرار است تا شش ماه دیگر حاصلات تریاک ها را جمع‌آوری کنند.

این کشاورزان می افزایند که تریک نسبت به دیگر محصولات زراعتی بازار خوبی دارد و خریداران تریاک را با بهای خوبی می خرند؛ از همین رو تصمیم گرفتند که امسال در زمان های شان کوکنار بکارند.

کاهش تولید تریاک در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش تولید تریاک در افغانستان

عسی محمد، یکی از این کشاورزان گفت: "برای ما دیگر کشت‌ها پول کافی نمی‌آورد. هرچند کوکنار هم فایده زیاد ندارد، اما ما کشت این مواد را بلد شده‌ایم".

حضرت حمد، کشاورز دیگر نیز افزود: "ما شش ماه بر کشت‌زارها زحمت می‌کشیم و پس از آن پانزده روز شیرۀ آن را گردآوری می‌کنیم".

این کشاورزان می افزایند محصولات شان در بخش های زیر اداره طالبان به فروش می رسانند.

حیات خان، کشاورز در هلمند بیان داشت: "وقتی شیرۀ تریاک را گردآوری کردیم، آن را می‌فروشیم؛ یا خریداران این‌جا می‌آیند و یا در ساحات طالبان می‌بریم؛ آن‌جا جاهای مخصوص و بازارهای مخصوص است و در آن‌جا می‌فروشیم".

Мальчик идет по маковому полю в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان
افزایش کشت تریاک توسط طالبان در هلمند

کودکان در کنار خانواده های شان سرگرم کشت کوکنار در هلمند استند، نور احمد، یکی از این کودکان گفت: "صبح وقت از خانه می‌برایم و این‌جا می‌آیم همراه با پدر خود کوکنار می‌کاریم تا پس از چاشت. مکتب نمی‌رویم؛ اول، مکتبی نیست و دوم این‌که اگر مکتب برویم نمی‌توانیم کار کنیم".

در همین یاسین خان، والی هلمند می پذیرد که برخی از کشاورزان هلمندی کشت کوکنار را آغاز کرده اند: در جاهایی که طالبان استند، در آن‌جاها کشاورزان مجبور می‌شوند که کوکنار کشت کنند؛ در آن‌جا عشر گردآوری می‌شود، قاچاق می‌شود و پول جنگ گرفته می‌شود.

والی هلمند می گوید که مانند سال های پیش برای نابودسازی بوته های کوکنار بودجه در نظر گرفته نشده است و نیروهای دولتی می کوشند تا پیکار نابودی بوته های کوکنار را آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала