رحمانی: بودجۀ سال ۱۳۹۹ نامتوازن و ناعادلانه است

© Photo / الحاج میر رحمان رحمانی فیسبوکمیر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان
میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس و شماری از نماینده‌گان مجلس، حکومت را در تقسیم بندی بودجۀ ملی به ولایت‌ها به برخورد تبعیض آمیز متهم می‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان می‌گوید بودجۀ سال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی که برای تصویب به مجلس نماینده‌گان آمده‌است، نامتوازن و ناعادلانه است.

سند بودجۀ سال ۱۳۹۹ درحالی به مجلس می‌رود که دو هفته از آغاز سال مالی این سال می‌گذرد و نماینده‌گان هنوز دربارۀ این سند تصمیم نگرفته‌است.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس گفت: "در پروژه‌های انکشافی و بودجۀ سال ۱۳۹۹به ولایات عقب مانده انکشاف متوازن درنظر گرفته نشده‌است".

افزایش در مصرف بودجه توسعه‌یی  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش در مصرف بودجه توسعه‌یی

علی اکبر قاسمی، عضو مجلس نیز بیان داشت: "عدالت اجتماعی رعایت شود. نشود که در یک جای حاتم بخشی کنند و هرچه دل شان شد بدهند اما در یک جای دیگر ندهند".
مهدی راسخ، نمایندۀ دیگر مجلس هم افزود: "بودجه متوازن نیست و باید تجدید نظر شود".

در همین حال، شماری از اعضای مجلس می‌گویند که حکومت به علت تصویب نشدن سند بودجه، تنخواه‌های کارمندان حکومت را که نیاز جدی به آن دارند، نمی‌پردازد.

شماری از اعضای مجلس، می‌گویند که سند بودجه، هرسال با تأخیر به این مجلس فرستاده می‌شود و به همین علت این سند به‌گونۀ لازم بررسی نمی‌شود.

اما وزارت مالیه می‌گوید که تلاش صورت گرفته‌است تا بودجۀ سال ۱۳۹۹به‌گونۀ متوازن و عادلانه ساخته شود.

شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه گفت: "ما امکانات بودجوی محدود داریم به همان اساس انکشاف در ولایات به اساس تدریج درنظر گرفته می‌شود. دلیلی که بودجه از چندین نهاد و از چندین موارد می‌گذرد این است که هر نهاد بتواند به نوبۀ خود مارا در بهترسازی این سند کمک کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала