انتقادات شدید از گماشته‌ شدن الهام هوتکی به سرپرستی ادارۀ امور

© Photo / ارگ انتقادات شدید از گماشته‌ شدن الهام هوتکی به سرپرستی ادارۀ امور
 انتقادات شدید از گماشته‌ شدن الهام هوتکی به سرپرستی ادارۀ امور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از نماینده‌ گان مجلس، می‌گویند که رییس ‌جمهور با گماشتن هوتکی در ریاست ادارۀ امور از فساد پشتیبانی کرده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، الهام عمر هوتکی، رییس برحال ادارۀ تدارکات ملی با حفظ وظیفه‌اش در ادارۀ تدارکات ملی، به سرپرستی ادارۀ امور ریاست ‌جمهوری نیز گماشته‌‎ شده‌است.

در حکمی که رییس‌جمهور غنی در این باره صادر کرده‌است، آمده‌ که تا تعیین رییس تازه برای ادارۀ تدارکات ملی، الهام عمر هوتکی کارهای این اداره را نیز پیش ببرد.

لطیف محمود، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور گفت: «پس از این‌که رییس عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری به‌عنوان معاون شورای امنیت تعیین شد، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، آقای الهام عمر هوتکی را توظیف کرد تا از ریاست عمومی ادارۀ امور سرپرستی کند».

این در حالی است که آقای هوتکی، از سوی شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان به فساد در تدارکات ملی متهم است.

نماینده‌گان، رییس ادارۀ تدارکات ملی و سرپرست ریاست عمومی ادارۀ امور را متهم می‌کنند که در پنج پیمان خرید نفت به ویژه سوخت‌بار هشت قول اردوی ارتش، پیمان خریداری برنج، دارو و نیز وجود مشکلات در تدارکات شماری از نهادهای دیگر، فساد کرده‌است. از همین رو، به روز دوشنبه برای پاسخ‌گوی به این مجلس فراخوانده شد.

این نماینده‌گان مجلس، می‌گویند که رییس‌جمهور با گماشتن هوتکی در ریاست ادارۀ امور از فساد پشتیبانی کرده‌است.

علی اکبر قاسمی، یکی از این نماینده‌گان گفت: «می‌فهمانند به اعضای مجلس نماینده‌‎گان که برادر! این راهی را که شما می‌روید به ترکستان است و ما هیچگاهی از این کسانی که این‌ها نور چشمان ما استند و با ما در تمام قضایا شریک استند، این‌ها را ما از دست نخواهیم داد».

سپردن ده‌ها پروژه به واحد عملیاتی ریاست‌جمهوری – بدون درنظرداشت ظرفیت‌ها و معیارهای فنی - از اتهام‌های دیگری استند که شمار از اعضای مجلس، هوتکی را متهم کرده‌است.

احمد سعیدی، استاد دانشگاه بیان داشت: «اگر به تیم کسی بودی و یا به حمایت کسی بودی، صادق باشید، خائن باشید؛ هرچی که باشید، به مقام و منزلتی می‌رسید. این، در کشور ما مشکل نیست».

قبل از این الهام عمر هوتکی بیش از 3 سال از سوی رییس‌جمهور به‌حیث رییس ادارۀ تدارکات ملی گماشته شده بود.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала