نگرانی کرزی از نبود اجماع جهانی و منطقه‌یی بر سر افغانستان

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی کرزی از نبود اجماع جهانی و منطقه‌یی بر سر افغانستان
نگرانی کرزی از نبود اجماع جهانی و منطقه‌یی بر سر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز به تهران سفر کرده و از نبود اجماع جهانی و منطقه‌یی بر سر افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در سفری که به تهران داشت ضمن تسلیت گویی به مرگ قاسم سلیمانی در نشست مجمع گفتگوی تهران اشتراک کرد.
حامد کرزی، در این نشست از حضور گسترده داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که اجماع جهانی و منطقه‌یی در برابر امنیت افغانستان برهم خورده و این خود شهروندان افغانستان است که باید امنیت کشورشان را بر عهده گیرد.
در عین حال گفته شده است که کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان به نمایندگی افغانستان در مراسم به خاکسپاری سلیمانی اشتراک داشته که وزارت خارجه افغانستان این خبر را رد کرده و می ‌گوید که سفر کریم خلیلی شخصی بوده است.
گفتنیست که جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.
از سویی هم قرار بود که مراسم خاکسپاری سلیمانی امروز انجام شود اما رسانه‌های خبری ایران، اعلام کردند که بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از شهروندان ایران جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала