باشندگان غرب کابل نسبت به افزایش جرایم جنایی شدیدا نگران هستند

© Photo / Twitter/@mohibkhan7111Explosion rocks Kabul's hotel on Saturday, 17 August, 2019
Explosion rocks Kabul's hotel on Saturday, 17 August, 2019 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از باشندگان غرب کابل با ابراز نگرانی نسبت به افزایش جرایم جنایی، در این بخش از کابل، می گویند سرقت، قتل و راهزنی در کوچه های غرب کابل زندگی را برای آنان سخت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، صدها تن از باشندگان غرب کابل، در یک نشست، نسبت به افزایش جرایم جنایی به شدت ابراز نگرانی کرده و حکومت را به بی توجهی به حل این مشکل، متهم می کنند.

 آنان می گویند که شهروندان غرب کابل با نگرانی شدید نسبت به افزایش جرایم جنایی به ویژه قتل، راهزنی و سرقت های مسلحانه در نقاط مختلف شهر کابل، به خصوص پس کوچه های غرب پایتخت به سطوح آمده اند. این وضعیت نابسامان امکان زندگی را برای آنها سخت و دشوار ساخته است.

 شهروندان غرب کابل می گویند که با وجود همکاری خوب مردم این منطقه با نیروهای امنیتی، نهادهای امنیتی، باید برای مقابله با افزایش جرایم جنایی و تامین امنیت مردم، هرچه سریع‌تر در برنامه های امنیتی و کشفی خود تجدید نظر کنند.

 این باشندگان با بیان اینکه تعداد نیروهای کشفی و تشکیلات حوزه های مربوط به غرب کابل (حوزه سیزدهم، هجده‌هم و ششم پولیس کابل) جواب گوی مشکلات امنیتی مردم نیست، می گویند که باید به زودترین فرصت تعداد کارمندان اطلاعاتی و تشکیلات این حوزه ها افزایش یابد.

 آنان با انتشار قطعنامه ای ابراز می کنند "ایجاد عین تشکیلات در حوزه های پولیس شهر کابل، خود چالش مضاعف فراراه تامین امنیت پایتخت است که این مورد باید نظر به تعداد نفوس و وسعت جغرافیایی حوزه های امنیتی تنظیم شود. شناسایی مجرمان جنایی برای تثبیت سابقه‌ی جرمی شان باید توسط سیستم الکترونیکی انجام شود تا از این طریق در کاهش جرایم جنایی مفید واقع گردد."

در 20 روز گذشته 70 نفر به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در کابل بازداشت شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
در 20 روز گذشته 70 نفر به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در کابل بازداشت شده‌اند

 این باشندگان با هشدار به رهبری نهادهای امنیتی، عنوان می کنند که اگر به صورت فوری و جدی به این خواست‌های باشندگان غرب کابل رسیدگی نشود، فضای بی‌اعتمادی میان مردم و نیروهای امنیتی بیشتر شده و مردم به اعتراضات گسترده‎ی مردمی دست خواهند زد.

شریف وطندوست یکی از فعالین مدنی غرب کابل به آوا گفت که جرایم جنایی مانند قتل، سرقت و سایر جرم ها در این منطقه از کابل به شدت افزایش یافته است و تقریبا همه روزه تعدادی از شهروندان قربانی این جرایم می شوند.

 سه روز قبل یک جوان دانشجو در غرب کابل، هدف حمله دزدان مسلح قرار گرفت و بعد از وارد شدن چند ضربه چاقو جان خود را از دست داد.

 بعد از وقوع این حادثه، شهروندان کابل، با انتشار هشتگ "#کابل‌امن‌نیست" از مسئولان امنیتی خصوصا پولیس می خواهند تا مبارزه جدی تری با جرایم انجام دهد.

 نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله به خبرنگار آوا گفت که از تاریخ شانزده قوس الی 15 جدی بیش از 70 عملیات علیه مجرمین انجام شده که در نتیجه آن 26 مظنون در قضیه قتل، 25 نفر مظنون در قضایای سرقت، سه تن به ظن اختطاف و 22 تن دیگر به ظن قاچاق مواد مخدر بازداشت شده است.

 پیش از این آقای رحیمی گفت که او در همین مدت 15 میل سلاح نیز به دست پولیس افتاده است. که در مقایسه با ماه گذشته 14 مورد کاهش در بخش جرایم نشان داده می شود.

گفتنی است که کابل یکی از مزدحم ترین شهرهای کشور است که در سال های اخیر میزان ارتکاب جرایم در این شهر  به شدت افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала