ایجاد لیسه‌ی عالی امنیتی ویژه زنان در افغانستان

© Flickr / Afghanistan Mattersایجاد لیسه‌ی عالی امنیتی ویژه زنان در افغانستان
ایجاد لیسه‌ی عالی امنیتی ویژه زنان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است "لیسه‌ی عالی امنیتی اناثیه‌ی افغان" در مجتمع دانشگاه مارشال محمد قسیم فهیم، ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ۸صبح، به منظور تشویق و ترغیب زنان و دختران کشور برای شامل شدن در چارچوب نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، لیسه عالی امنیتی ویژه زنان ایجاد می‌شود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که طرح ایجاد این آموزشگاه از سوی نیروهای حمایت قاطع تهیه شده و امروز پنج‌شنبه، نزدهم جدی، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور، در دیدار با مسوولان بخش سیستیکای حمایت قاطع، این طرح را تایید کرده است.

شهرک ویژه؛ راهکار تشویقی دولت برای زنان پولیس - اسپوتنیک افغانستان
شهرک ویژه؛ راهکار تشویقی دولت برای زنان پولیس

هندرسون، معاون انکشافی بخش سیستیکای حمایت قاطع، گفته که "لیسه‌ی عالی امنیتی اناثیه‌ی افغان" قرار است در مجتمع دانشگاه مارشال محمد قسیم فهیم، ایجاد شود. به گفته وی، هدف از ایجاد این مرکز، "تشویق و ترغیب زنان و دختران افغان برای حضور در ساختار نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌باشد".

از سویی هم رئیس جمهور غنی، با ستایش از طرح ایجاد لیسه‌ی عالی امنیتی اناثیه‌ی افغان، گفت که مدرن سازی نظام آموزشی و فراهم آوری زمینه‌های آموزشی در مرکز و ولایات برای دختران افغان، از اولویت‌های حکومت شمرده می‌شود.

با آنکه در حال حاضر نیروهای امنیتی کشور به خصوص زنان و دختران شامل نیروهای امنیتی و دفاعی در داخل کشور آموزش می‌بینند اما بخشی از نیروها جهت آموزش به کشورهای بیرونی به خصوص کشور ترکیه نیز فرستاده می‌شوند.

بر اساس آخرین آماری که از سوی اداره احصاییه و معلومات در مورد حضور زنان در چوکات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به نشر رسیده، ۳۰۷۱ نفر زنان و دختران در چارچوب نیروهای پولیس ملی و ۱۲۶۵ نفر در ساختار ارتش ملی کشور مصروف فعالیت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала