وزارت صلح: اجماع صلح نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران ازهم بپاشد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت صلح: اجماع صلح نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران ازهم بپاشد
وزارت صلح: اجماع صلح نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران ازهم بپاشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان می گوید که اجماع جهانی صلح که بخاطر صلح افغانستان ایجاد شده است نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران از هم بپاشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دولت در امور صلح می گوید که کابل انتظار دارد که اجماع جهانی صلح باید از سوی کشورهای منطقه و جهان نه تنها حفظ بلکه این اجماع گسترش نیز پیدا کند.

گفتگوهای صلح در چین محور دیدار سرپرست وزارت خارجه با سفیر چین در کابل - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوهای صلح در چین محور دیدار سرپرست وزارت خارجه با سفیر چین در کابل

ناجیه نوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح می گوید: "با تلاش‌های مکرر دولت افغانستان در سطح منطقه و جهان یک اجماع روی صلح در افغانستان ایجاد شده‌است و انتظار مردم افغانستان این است که با ایفای نقش مثبت کشورها و شرکای بین‌المللی افغانستان این اجماع را نه تنها که حفظ کنند، بل تقویت هم بکنند".

منابع آگاه از گفتگوهای صلح در قطر می گوید که دو طرف مذاکره کننده، قرار است که توافق‌نامه امریکا و طالبان را با تضمین نهادهای جهانی، وزیران خارجه بیست کشور امضا شود و به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز فرستاده شود.

تنش ایران و امریکا بر افغانستان چه اثری می‌گذارد؟ + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تنش ایران و امریکا بر افغانستان چه اثری می‌گذارد؟ + ویدیو

داور نادی، رییس انجمن صلح افغانستان گفت: "ملت افغانستان و دولت افغانستان بیشتر به تضمین‌های بین‌المللی خصوصا شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز دارند که دیگر در افغانستان جنگ، انتحار و انفجار صورت نگیرد".

حکومت افغانستان می خواهد با امضای توافق نامه صلح، در کنار این که خشونت‌ها کاهش یابند، گروه طالبان نیز آتش بس اعلام نمایند، اما طالبان اعلام آتش بس را نپذیرفته اند و روی چگونی کاهش خشونت ها در افغانستان هنوزم بحث و گفتگو دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала