تسلیم شدن بیش از 100 جنگجوی طالب در ولایت غور به دولت افغانستان

© وزارت دفاع تسلیم شدن بیش از 100 جنگجوی طالب در ولایت غور به دولت افغانستان
تسلیم شدن بیش از 100 جنگجوی طالب در ولایت غور به دولت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان از تسلیم شدن بیش از صد جنگجوی گروه طالبان در ولایت غور خبر داد.
طالبان تسلیم شده به نیروهای دولتی - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در ولایت غور به دولت تسلیم شدند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان امروز شنبه (21 جدی) نوشت: نیروهای ملی دفاعی و امنیتی بیش از 3 هفته بدین سو عملیات های گسترده ی زمینی و هوایی را در ولایت های غور، هرات و فراه راه اندازی کرده اند.
در ولایت غور دره ی «کمنج» که از حیاتی ترین نقطه شاهراه هرات-غور است و یکی از مراکز مهم طالبان در این مسیر بود، از کنترل طالبان آزاد شده است.
این وزارت همچنان نوشت: بیش از 100 جنگجوی طالب همراه با فرماندهان شان در این دره به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی تسلیم شده اند و سلاح خود را به زمین گذاشتند و تعهد سپردند که پس از این در کنار نیروهای افغانستان در برابر طالبان خواهند جنگید.

همچنان در جریان این عملیات، دره ی «تخت» ولسوالی «چشت» هرات پس از 9 سال از کنترل طالبان آزاد شد که این دره از لحاظ جغرافیایی از اهمیت زیادی برای تروریستان برخودار است.

وزارت دفاع ملی افغانستان در ادامه نوشته است، که در طی این عملیات تا اکنون مسیر شاهراه «نمبر 2» که ولایت های بامیان، غور و هرات را با هم وصل می کند از وجود طالبان تروریست پاکسازی شده است.

نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در چارچوب این عملیات ها و در درگیری با تروریستان، 48 طالب کشته شدند و 6 قرارگاه بزرگ شان تخریب گردید. افزون براین صدها حلقه ماین که توسط تروریستان در مسیر راه رفت و آمد مردم جاسازی شده بودند، کشف و خنثی گردید.
درباره تسلط طالبان بر این دره این وزارت چنین می نویسد: طالبان در مدتی که بر این مناطق کنترل داشتند از مردم و موترهای که از این مسیر می گذشتند اخاذی می کردند و آسیب های زیادی را به سرک ها وارد کرده اند. اکنون نیروهای ملی دفاعی و امنیتی این سرک ها را ترمیم و بازسازی کرده و اکنون در حال پیشروی قرار دارند.

یادآوری می کنیم، که ولایت غور یکی از ولسوالی های ناامن افغانستان است که جنگجویان گروه های تروریستی در آن حضور گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала