بسته شدن شاهراه سالنگ بر اثر بارش برف سنگین به‌ روی رفت و آمد

© Sputnik / Andrey Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر بسته شدن شاهراه سالنگ بر اثر بارش برف سنگین به‌ روی رفت و آمد
بسته شدن شاهراه سالنگ بر اثر بارش برف سنگین به‌ روی رفت و آمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست حفظ و مراقبت سالنگها از بسته شدن شاهراه سالنگ بر اثر بارش برف سنگین به روی رفت و آمد خبر داد.
ضخامت برف سالنگ جنوبی نزدیک به یک متر و 40 سانتی رسید - اسپوتنیک افغانستان
ضخامت برف سالنگ جنوبی نزدیک به یک متر و 40 سانتی رسید

به گزارش اسپوتنیک، ریاست حفظ و مراقبت سالنگها امروز یکشنبه (۲۲ جدی) از بسته شدن شاهراه سالنگ بر اثر بارش برف سنگین به روی رفت و آمد خبر داد.

این ریاست با نشر خبرنامه ای نوشت: نســبت برفباری شدید و طوفان سنگین که هم اکــــنون در هردو طرف سالنگ ها جریان داشــــــته، ساحه دید را محدود و شدت برفباری در حال افزایش میباشد و در صــــــورت تداوم وضعیت موجود برای عابرین و هموطنان عزیز که از این مســــــیر رفت و آمد می نمایند خطر احساس میگردد و به منظور جلوگــــــیری از تلفات جانی شاهــــراه سالنگها در هم آهنگی با آمریت محترم کنترل برفکوچها که در ساحـه وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده این شاهراه تا بهبودی وضعیت جــوی بروی همه انواع وسائط مســــــــدود و تیم های نجات مربوط ریاست حفظ و مراقبت سالنگها بزود ترین فرصت ممکن این شاهــــــراه را از وجود وسائــــط تخلیه و مصروف رهنمایی هموطنان عزیز به نقاط مصئون و امن میباشند.

یادآوری می کنیم، که تونل سالنگ در ارتفاع ۳۹۵۰ متر از سطح دریا و در موقعیت مرکزی کوه‌های پر برف هندوکش قرار دارد. طول این تونل ۲٬۷ کیلومتر می‌باشد. کار ساخت این تونل در سال ۱۳۳۷ آغاز و پس از ۶ سال در سال ۱۳۴۳ به پایان رسید. این پروژه در زمان صدارت داوود خان با همکاری دولت وقت شوروی آغاز گردید. ارتفاع این تونل ۵ متر و دارای عرض ۶ متر می‌باشند. بیشتر کار این پروژه توسط نیروهای ارتش افغانستان در زمان دگروال محمد نسیم خان انجام شده‌است. هزینه احداث این تونل ۶۳۶ میلیون دالر امریکایی بوده‌است. این تونل فاصله بین شمال و جنوب افغانستان را ۱۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر کرده‌است. این تونل شمال افغانستان را به جنوب افغانستان متصل می‌نماید. پیش از احداث این تونل وسیله تجارت و انتقالات از میان کوهای پر برف صورت می‌گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала