کابلوف از امکان عدم همکاری ایران در پروسه صلح خبر می دهد

CC BY 2.0 / DFID / Russia's Special Representative for Afghanistan Zamir Kabulovکابلوف از عدم همکاری ایران در پروسه صلح خبر می دهد
کابلوف از عدم همکاری ایران در پروسه صلح خبر می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه می گوید ایران ممکن است با امریکا در منطقه و بخصوص در افغانستان همکاری نکند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر شعبه دوم آسیایی وزارت امور خارجه می گوید که پس از تنش میان امریکا و ایران در خاور میانه، ترور جنرال قاسم سلیمانی، حملات راکتی ایران به پایگاه‌هایی نظامی امریکا در عراق به عنوان اقدام انتقام جویانه، ایران ممکن از همکاری با امریکا نه تنها در منطقه، بلکه در افغانستان به ویژه در پروسه صلح افغانستان امتناع ورزد.

افزود: "تشدید درگیری میان ایالات متحده و ایران بخاطر ترور جنرال قاسم سلیمانی، به نظر ما، ممکن است بر اوضاع افغانستان به ویژه روند صلح تاثیر بگذارد، به این معنا که این کشور از همکاری نه تنها در منطقه، بلکه در افغانستان نیز خود داری کند".

وزارت صلح: اجماع صلح نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران ازهم بپاشد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صلح: اجماع صلح نباید بخاطر تنش‌های امریکا و ایران ازهم بپاشد

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала