شماری از اعضای کمیسیون انتخابات به دادستانی معرفی شدند

© Photo / IEC AFG fbمرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس دبیر خانۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که پس از استیناف خواهی احتمال دارد که فیصله در مورد آنها تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی تایید می‌کند که دفتر این نهاد در ولایت دایکندی کسانی را در کمیسیون مستقل انتخابات که آرای پاک شماری از محل های رای دهی را باطل ساخته اند، به دادستانی معرفی کرده است.

چمن شاه اعتمادی، رییس دبیر خانۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی می‌گوید که پس از استیناف خواهی احتمال دارد که این فیصله تغییر کند.

آقای اعتمادی افزود: « کمیسیون ولایتی دایکندی چنین فیصله یی کرده اند در مورد کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، اما گفتم این مرحله مرحله ابتدایی است و قطعن در مرحله  استیناف خواهی این تغییر خواهد کرد.»

در همین حال، کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی از پایان بررسی شکایت‌های انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد و می‌گوید که بررسی شکایت‌های انتخاباتی پایان یافته است و در حدود 3 هزار محل رای دهی به بازشماری خواهند رفت.

این کمیسیون می‌گوید که تا کنون در حدود 500 اعتراض در برابر فیصله‌های کمیسیون‌های ولایتی کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی ثبت شده اند.

کمیسیون رسیده گی به شکایت‌های انتخاباتی 23 روز دیگر وقت دارد تا نتایج بررسی شکایت‌های انتخاباتی را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد، کمیسیون مستقل انتخابات بربنیاد فیصله های کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала