شورای عالی صلح به صورت کامل در حاشیه قرار گرفت

© Sputnik / فیسبوک ریاست شورای عالی صلح شورای عالی صلح به صورت کامل در حاشیه قرار گرفت
   شورای عالی صلح به صورت کامل در حاشیه قرار گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمام امور مربوط به صلح از سوی حکومت، از طریق و در هماهنگی با وزارت دولت در امور صلح انجام می شود و شورای عالی صلح در حاشیه قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احکام جداگانه رئیس جمهور برای وزارت دولت در امور صلح در نشست عصر دیروز این وزارت مطرح شده است. در خبرنامه وزارت دولت در امور صلح آمده است که «مطابق حکم جداگانه رئیس‌ جمهور، تمام امور مربوط به صلح از سوی حکومت، از «طریق» و در «هماهنگی» با وزارت دولت در امور صلح صورت می‌ گیرد. خبرنامه به نقل از عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح آورده است که «مقام عالی ریاست جمهوری با صدور حکم، وزارت دولت در امور صلح را عهده ‌دار دارالانشای کمیته ارشد هماهنگی در امور صلح ساخته و این کمیته باید هماهنگی در تصمیم‌ گیری روی ابعاد مختلف پروسه صلح را ایجاد کند».

شورای عالی صلح: پنج ماه می شود که منابع مالی ما قطع شده است - اسپوتنیک افغانستان
شورای عالی صلح: پنج ماه می شود که منابع مالی ما قطع شده است

به گفته وی، در مقطع مهم از تاریخ کشور، ایجاد صلح که آرزوی مردم افغانستان است، به عملکرد این وزارت وابسته می باشد. احکام تازه رئیس جمهور برای پیشبرد صلح در حالی صادر می شود که شورای عالی صلح با هزینه های فراوان و مصارف گزاف، برای پیشبرد صلح در کشور ایجاد شده بود و برخلاف انتظار، هیچ دستاوردی نداشت. تصمیم تازه رئیس جمهور نشان می دهد که عملا شورای عالی صلح به حاشیه رفته و کارکردهای آن نیز جنبه مشروع نزد حکومت نخواهد داشت. رئیس و اعضای شورای عالی صلح تا حال در این رابطه واکنش نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала