ابراز آمادگی مجدد ترکمنستان برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoبازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل
بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور ترکمنستان، یکبار دیگر تأکید کرده است که کشورش، آماده‌ی میزبانی از گفت‌وگوهای صلح افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فارس" قربان‌قلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان در انجمن بین‌المللی عشق‌آباد، گفته است که صلح و تأمین امنیت پایدار در افغانستان، برای ثبات منطقه یک نیاز مهم و ضروری است.

او با بیان این که استفاده از فشارهای نظامی برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، ناکام بوده است، گفته که تنها راه برای پایان دادن جنگ در افغانستان، ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح است.

 به زودی برق 220 کیلو ولت ترکمنستان به هرات می رسد    - اسپوتنیک افغانستان
به زودی برق 220 کیلو ولت ترکمنستان به هرات می رسد

این در حالی است که از حدود یک هفته به این طرف، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا در امور صلح افغانستان و نمایندگان طالبان، در قطر مذاکرات و دیدار‌های غیررسمی دارند.

دور دهم گفت‌وگوهای صلح میان ایالات متحده‌ی آمریکا و طالبان، حدود یک ماه پیش آغاز شد و پس از یک هفته، به‌گونه‌ی موقت توقف یافت. گفته می‌شد که دو طرف، برای مشوره‌ی بیشتر با رهبری شان، گفت‌وگوهای صلح را متوقف کرده‌ اند.

آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، از مواردی است که گفته می‌شود در این دور گفت‌وگوها میان آمریکا و طالبان، در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد.

پیش از این، سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفته بود که آتش‌بس با دولت افغانستان، زمانی برقرار می‌شود که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برگزار و توافقی نیز به دست آید. او افزوده بود که تا آن زمان، آتش‌بس تنها با آمریکا برقرار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала