هشدار حمدالله محب به گروه طالبان

© Photo / ARG / ARGهشدار حمدالله محب به گروه طالبان
هشدار حمدالله محب به گروه طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی در اجلاس سالانه رایسینای هند با ابراز این مطلب می گوید: برای آغاز مذاکرات آتش بس یک نیاز مبرم است. همچنان میافزاید که اگر طالبان فرا خوان حکومت را برای گفت‌وگو های صلح نپذیرند باید آماده مقابله با نیرو های افغان باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی در پنجمین اجلاس رایسینای هند از آمادگی های دولت برای مذاکرات صلح خبر می‌دهد و از کشور های منطقه و جامعه جهانی می‌خواهد که از تلاش های مشترک شان در راستای رسیدن به صلح در افغانستان دست نکشند. وی به گونه هم به طالبان هشدار می‌دهد که در صورت نپذیرفتن گفت‌وگو های صلح، حکومت افغانستان آماده مقابله با این گروه است.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محب در دیدار با ظریف: افغانستان نگران تحولات اخیر در منطقه است

آقای محب می‌گوید: «مردم و دولت افغانستان برای شرکت و دخیل شدن در مذاکرات صلح آماده اند اما اگر طالبان از پاسخ دادن به این فرا خوان امتنا ورزند اماده مقابله با نیرو های ملی افغانستان باشند».

مشاور امنیت ملی آتش بس را مهم‌ترین عنصر برای ایجاد یک فضای مناسب از بهر گفت‌وگو های صلح می‌داند.

حمدالله محب افزود که: «صلح برای مردم ما به معنی پایان خشونت است به همین دلیل ما تاکید داریم که آتش بس برای ایجاد یک فضای مساعد از بهر مذاکرات ضروری است. آتش بس تسریع کننده صلح پایدار است از همین رو مردم با جدیت خواهان آن است».

مشاور امنیت ملی همچنان تاکید می‌کند که صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه و جهان است، بناءً به همکاری های مشترک در راستای رسیدن به صلح نیاز است.

او می‌گوید: «ما از همسایگان و شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم که در پذیرا شدن این خطر با ما هم گام شده تا به تلاش های مشترک در راستای صلح، امنیت جهانی و رفاه منطقه ای ادامه دهیم».

قرار است این نشست روز پنجشنبه به پایان رسد، مشاور امنیت ملی کشور احتمالاً با شماری از مقام های کشور های منطقه دیدار هایی نیز داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала