مولوی تره خیل به عبدلحکیم منیب 300000 دالر خساره پرداخت

© Photo / فیسبوک حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستانمولوی عبدالحکیم منیب
مولوی عبدالحکیم منیب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولوی تره خیل از سرپرست‌ وزارت حج و اوقاف معذرت خواست و سه‌صد هزار دالر خساره معنوی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنامه اطلاع داده است که وزارت حج و اوقاف اعلام نموده که ملا تره خیل محمدی، نماینده پیشین و جنجالی مجلس نمایندگان از عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت معذرت خواسته است.

دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف

وزارت حج گفته است که ملا تره خیل محمدی با جمعی از برادران و بزرگان قوم تره خیل از منازعه ای که چندی قبل باعبدالحکیم‌ منیب رخ داده بود، ابراز تاسف و ندامت کرده و آن را سوءتفاهم خوانده است.

این در حالی است که چندی قبل مولوی ترخیل محمدی، عبدالحکیم منیب را در مسجد ارگ ریاست جمهوری لت و کوب کرده بود. به دنبال آن، رییس جمهور غنی از سانوالی عمومی خواسته بود تا این موضوع را پیگیری کند.

حدود دو هفته پس از این رویداد، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در این ارتباط گفت: "من هر بی‌احترامی را که صورت بگیرد از نگاه قانون با آن برخورد می‌کنم و از لوی سارنوالی بپرسید که صلاحیت کامل برای‌شان داده شده‌است. مردم توقع روند عدالت را داشته باشند که تحقیقات انجام شود و فیصله عادلانه صورت گیرد. ما زورگویی، زبان تهدید و زبان تصادم را قبول نکردیم."

هشدار رحمانی به مسلم‌یار: زمان زورگویی پایان یافته است - اسپوتنیک افغانستان
هشدار رحمانی به مسلم‌یار: زمان زورگویی پایان یافته است

با گذشت بیش از چهار ماه از این رویداد، این موضوع دیروز چهارشنبه در یک جرگۀ مردمی در کابل حل و فصل شد.

حاجی خوانی جهانی که خودش را سخنگو و عضو این جرگه معرفی می‌کند، می‌گوید: "آقای تره‌خیل چندی پیش به پکتیا آمد و خواهان حل این موضوع از مجرای جرگۀ مردمی شد. در این جرگه فیصله شد که آقای تره‌خیل 300 هزار دالر امریکایی به‌عنوان جبران خساره معنوی به آقای منیب بپردازد".

او افزود: "ما تمام مسایل را که در نظر گرفتیم، تقریباً 300 هزار دالر جریمه تعیین شد و این جریمه را که ما در نظر گرفته بودیم، بیشترش پس داده شد و این مقدار از طرف منیب صاحب به تره‌خیل صاحب پس داده شد."

در همین حال خان محمد احمدی، عضو مجلس نمایندگان افزود: "مو سفیدها چیزی‌که بالای ما وضع کردند، 300 هزار دالر امریکایی بود. خانۀ وزیر صاحب آباد باشد که تنها یک مقدار کمش را گرفتند و دیگرش را پس دادند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала