واکنش امرالله صالح به اظهارات وزیر خارجه پاکستان

© Photo / Facebook/AmrullahSaleh.Afgامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول دسته‌ی انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی می گوید که طالبان حاضر نیستند زیر نام آتش بس دست از کشتار افغانها و بخصوص افراد دولتی بردارند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون دسته‌ی انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری رئیس جمهور اشرف غنی، در صفحه فیس‌بوک اش نوشته است که کاهش در کشتار اصطلاح نو است که در قاموس جنگ و صلح تعریف مشخص ندارد. وزیر خارجه پاکستان به نماینده گی از رهبری طالبان گفته است که آنها حاضر اند.

کرزی: افغانستان بدون پیوندهای نیک با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: افغانستان بدون پیوندهای نیک با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد

او در ادامه نوشت که کشتار را کاهش بدهند اما حاضر نیستند زیر نام آتش بس دست از کشتار افغانها و بخصوص افراد دولتی بردارند. مثلا فکر کنید تعبیر و تفسیر طالب ازین اصطلاح این خواهد بود که ما به عوض کشتن تعداد زیاد مردم تعداد کمی از آنها را میکشیم.

او افزود: به جای ده ها بمب گذاری فقط چند بمب گذاری انجام میدهیم. از دید تخنیکی ، دینی ، حقوقی و سیاسی اصطلاح کاهش در کشتار و خشونت معنا ندارد و قابل تفسیر نیست. امروز نیز این گروه خشن و جاهل کارمندان برشنا را در زابل قتل عام کردند. مگر کشتار کارمندان شرکت برق چه توجیه از دید قانون جنگ یا دین دارد. در عین حال اعلان موقف طالبان به عنوان خبر تازه از زبان وزیر خارجه پاکستان نیز نشاندهنده عمق و پهنای کنترول و تسلط اسلام آباد بر این گروه است.

وزیر خارجه پاکستان: طالبان آماده کاهش خشونت در افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پاکستان: طالبان آماده کاهش خشونت در افغانستان هستند

او تاکید کرد که اگر روزی طالب دست از انسان کشی بردارد چیزی برای انجام دادن و گفتن ندارد. انسان کشی یگان انسان کشی یگانه وسیله باقی مانده در اختیار طالبان است. روزیکه طالب با جامعه جمهوریت وارد بحث شود مانند یخ آب میشوند و مانند جن در برابر بسم الله قرار میگیرند و نابود میگردند. نگران نباشید. این سخنان در حالی بیان می شود که روز گذشته وزیر خارجه پاکستان گفته بود که طالبان روی کاهش خشونت‌ها توافق کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала