دکتر عبدالله: یک نفر و یک وزارت نمی‌تواند به تنهایی کار صلح را پیش ببرد

© Photo / Facebook/moi دکتر عبدالله: یک نفر و یک وزارت نمی‌تواند به تنهایی کار صلح را پیش ببرد
   دکتر عبدالله: یک نفر و یک وزارت نمی‌تواند به تنهایی کار صلح را پیش ببرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی کشور می‌گوید که صلح خواست جمعی مردم افغانستان است و وزارت دولت در امور صلح نمی‌تواند به تنهایی کار صلح را در کشور به پیش ببرد.

به گرازش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور امروز (دوشنبه، ۳۰ جدی) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، همچنان گفت که مردم افغانستان حق دارند درباره‌ی صلح موضع‌گیری، بحث و گفت‌وگو داشته باشند.

عبدالله تأکید کرد که تیم مذاکره‌کننده باید جامع و حکومت‌شمول باشد. او گفت: «گفت‌وگوها و تیم مذاکره‌کننده تیم جامع باشد به‌شمول حکومت، اما به هیچ صورت یک وزارت نمی‌تواند کار صلح را در کشور پیش ببرد. برخی اظهارات صورت گرفته بود که تمام فعالیت‌ها در محور یک وزارت صورت بگیرد که فکر کنم آنقدر سنجیده شده نبود».

عبدالله: در دور دوم انتخابات جلو سوء استفاده از امکانات دولتی گرفته شود - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: در دور دوم انتخابات جلو سوء استفاده از امکانات دولتی گرفته شود

رییس اجرایی کشور همچنان افزود که مردم افغانستان به‌خاطر آرمان‌ها، آزادی‌ها و حقوق‌شان قربانی زیادی داده‌اند و صلح آرزوی تمام مردم است.

به گفته‌ی او، موقف دولت افغانستان حمایت از روند صلح است، اما صلح در انحصار یک فرد بوده نمی‌تواند و تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی مردم افغانستان است.

آقای عبدالله با اشاره به مقرری‌های اخیر نیز گفت که «برخی مقرری‌ها و تصامیم یک‌طرفه به هیچ صورت به نفع ثبات در کشور نیست».

پیش از این اشرف غنی در تاریخ هشتم سرطان سال جاری با صدور فرمانی، وزارت دولت در امور صلح را ایجاد و عبدالسلام رحیمی را به عنوان وزیر در این وزارت تعیین کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала