گروه طالبان مسوول واکسین پولیو را در پکتیا به قتل رساند

© AFP 2023 / RIZWAN TABASSUMگروه طالبان مسوول واکسین پولیو را در پکتیا به قتل رساند
گروه طالبان مسوول واکسین پولیو را در پکتیا به قتل رساند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی در ولایت پکتیا می‌گویند که افراد وابسته به گروه طالبان یک هم‌آهنگ‌کننده واکسین پولیو را در ولسوالی زازی‌آریوب این ولایت کشته‌‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ۸صبح، عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا، روز سه‌شنبه، یکم دلو،   گفته که این فرد هم‌آهنگ ‌کننده سایر واکسیناتوران در ولسوالی زازی‌آریوب بوده است. از این فرد به نام «بخت وزیر» نام برده شده است.

چنان‌که مسوولان محلی پکتیا می‌گویند، طالبان این فرد را شام روز دوشنبه، به رگ‌ بار بسته‌اند.

 سلاح های دولتی چگونه  به دست طالبان می‌رسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
سلاح های دولتی چگونه به دست طالبان می‌رسد؟

عبدالله حسرت گفت که گروه طالبان اخیراً به نهادها و مؤسسات، برخی فرمایش‌ها را داده‌ است که از سوی این نهادها پذیرفته نشده است. طبق معلومات سخنگوی والی پکتیا، گروه طالبان چندی پیش به برخی مراکز صحی هشدار داده بودند که باید از داروهای پاکستانی استفاده کنند.

عبدالله حسرت تصریح کرد که اداره محلی با مراکز صحی گفت‌وگو کرده و از آن‌ها خواسته است که به هیچ وجه فرمایش‌های گروه طالبان را نپذیرند. او احتمال داد که ترور این هم‌آهنگ‌کننده واکسین نیز شاید ریشه در همین مسأله داشته باشد.

افغانستان از کشورهایی است که بیماری پولیو با فلج کودکان تاکنون در آن محو نشده است. در جریان سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ واقعه مثبت پولیو در مناطق ناامن که بیش‌تر در کنترل گروه طالبان است، ثبت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала