اعتصاب سراسری در ولایت غور

© Photo / وبسایت جام غور اعتصاب سراسری در ولایت غور
 اعتصاب سراسری در ولایت غور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای حرکت «راه و روشنی» در غور دروازه‌ی تمام ادارات دولتی به شمول ساختمان دفتر والی این ولایت را مسدود کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، حسن حکیمی، از فعالان مدنی ولایت غور می‌گوید که معترضان و اعضای حرکت «راه و روشنی» از نیمه‌های سه‌شنبه‌شب دروازه تمام نهادهای دولتی را مسدود کرده و به نافرمانی مدنی دست زده‌اند.

آقای حکیمی هشدار می‌دهد که مردم غور دیگر حکومت مرکزی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسند و نماینده‌گان حکومت مرکزی به شمول مسوولان ارشد ادارات دولتی باید این ولایت را ترک کنند.

​در همین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور، به این روزنامه گفته است که اعضای حرکت «راه و روشنی» دروازه تمام ادارات را مسدود کرده و دکان‌ها و بازار شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور، نیز کاملاً تعطیل شده است. آقای خطیبی می‌افزاید که ساکنان روستاهای اطراف فیروزکوه نیز به این شهر آمده و در تجمع اعتراضی اشتراک کرده‌اند.

در حالی که سند بودجه ملی روز چهارشنبه، دوم دلو، از سوی مجلس نماینده‌گان کشور تصویب شد، معترضان غوری هشدار می‌دهند تا زمانی که حکومت به خواست آنان رسیده‌گی نکند، دست از اعتراض بر نمی‌دارند.

خواست اصلی اعضای حرکت «راه و روشنی» آسفالت بزرگ‌راه غور – کابل و غور – هرات و نیز تأمین انرژی برق در این ولایت است.

پیش از این نیز اعضای این حرکت اعتراض مدنی گسترده‌ای را در شهرهای فیروزکوه، کابل و هرات راه‌اندازی کردند، اما پس از امضای توافق‌نامه‌ای با حکومت دست از اعتراض کشیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала