دیگ بخار "وطنی" به 14 کشور جهان صادر می‌شود

© Photo / راشکو بابادیگ بخار وطنی راشکو بابا افغانستان
دیگ بخار وطنی راشکو بابا افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیگ بخار راشکو بابای افغانستان که در ولایت ننگرهار و کابل تولید می‌شود، علاوه بر بازارهای افغانستان در بازارهای جهانی نیز به شهرت رسیده و هم اکنون در چهارده کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری باختر، مسئولان فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا می‌گویند که سالانه ده‌ها هزار دیگ را به بازارهای افغانستان و جهان می‌فرستند.
این فابریکه در نخست دست کم پانزده سال پیش در ساحه درونته ولایت ننگرهار به فعالیت آغازکرد و اکنون با رونق کارش در کابل نیز مشغول تولید دیگ بخار است.
راشکو بابا در افغانستان پر بهاترین و مشهور ترین دیگ بخار است.


این دیگ‌های بخار درحال حاضر تا چهار هزار افغانی در بازارهای داخل کشور به فروش می‌رسند و از نظر کیفی و طبخ غذا در زمان کم بی‌نظیر می‌باشند.
یکی از مسئولان فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا به آژانس باختر گفته است که آنان درکنار بازارهای افغانستان به کشورهای اوکراین ، تاجیکستان ، ازبکستان ، قزاقستان ، پاکستان، ایران، عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، لتوانیا و امارات متحده عربی نیز دیگ بخار صادر می‌کنند.

چندی قبل ویدیویی در صفحات اجتماعی نشر شده بود که از فروش دیگ بخار "وطنی" در بازارهای مسکو نیز حکایت می‌کرد.


او گفته است که اول دیگ‌های بخار به یک شکل می‌ساختیم حالا انواع و اقسام دیگ‌های بخار به اندازه‌های مختلف می‌سازیم و به بازار عرضه می‌کنیم.
درحال حاضر دوصد کارگر در دو فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا در ننگرهار و کابل مشغول کار اند و همچنان پنج صد جوان دیگر به گونه غیرمستقیم از راه بسته بندی، بازاریابی و فروش اشتغال دارند.
مسوولان فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا می‌گویند که از نظر کیفی دیگ بخار راشکو بابا در میان دیگ‌های تولیدی در آسیا و بخش هایی از اروپا سرآمده است.
آنان می‌گویند تلاش دارند که با افزایش میزان تولید به سرتاسر دنیا دیگ‌های بخار راشکو بابا را با نشانی افغانستان صادر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала